"Rabla" pune in pericol siguranta traficului!
Programul Rabla s-a transformat in furnizor de piese vechi pentru piata second-hand. Firmele de casare au inceput sa vanda piesele dezmembrate ale harburilor, spre nemultumirea Administratiei Fondului de Mediu.
Exista o lista cu piese pe care le pot comercializa, insa dau si din cele interzise, spun autoritatile. Administratia Fondului de Mediu considera ca, astfel, o masina veche continua sa polueze chiar si dupa ce este radiata. Mai mult, piesele vechi pun in pericol siguranta in trafic.
De exemplu, la intrarea in unul dintre Remat-urile din Bucuresti exista chiar si o lista de preturi. Cea mai scumpa piesa ajunge la 70 de lei. In curte, un depozit a fost transformat intr-un adevarat showroom, semn ca afacerea e pusa de ceva timp pe roate.
Reprezentantii societatii spun ca astfel castiga legal niste bani, in conditiile in care vanzarea de fier vechi s-a injumatatit.
Ordonanta de Urgenta privind Programul de stimulare a reinnoirii Parcului auto precizeaza ca "Se interzic omologarea pentru circulatie, reinmatricularea ulterioara a unui autoturism uzat, [...], si reutilizarea caroseriei, sasiului ori a motorului acestuia", dar nu interzice comercializarea altor piese, cum ar fi antena, bancheta, parbrizul, portiera, geamul lateral.
Cand a vazut, insa, lista pieselor pe care cei de la Remat le comercializeaza, presedintele Fondului de Mediu a vorbit despre nereguli: "Pornind de la amortizoare, arcuri, capote, carburator, cutii de viteza, chiuloasa, bloc motor. (n.r. toate sunt puse in vanzare) Sunt stabilite foarte clar, elemente de sasiu de caroserie si de motor nu pot fi vandute. [...] Ce facem? Primim suma de casat din banii contribuabililor, dupa care introducem tot rable pe piata?," se intreaba Vlad Marcoci, presedinte AFM.
Asa ca institutia intentioneaza sa verifice companiile de casare si sa dea amenzi pana la 20.000 de lei in cazul in care va gasi piese ce nu pot fi vandute.