Solutie anticriza in industria auto: finantare cu dobanda fixa, de numai 3%
Abia acum vedem cat de jos pot cobori costurile de achizitie pentru o masina noua. Dupa ce au redus preturile cu pana la 30%, vanzatorii de automobile ne atrag si cu altfel de oferte.
Cei de la Dacia incep sa intrevada lumina de la capatul tunelului. Dupa o iarna aspra, mai ales la figurat, constructorul national incepe sa simta ca ii vine primavara in curte. Sandero si Logan MCV sunt din nou la mare cautare si nu este vorba acum de piata romaneasca, ci de cea germana.
Oficialii Dacia asteapta inca primele cifre, dar se declara in sfarsit optimisti. Programul de innoire a parcului auto din Germania, prin care fiecare neamt a primit cate 2.500 de euro pentru rabla casata, a dezmortit vanzarile. Strainii pun pret pe faptul ca pe langa reducerea de la stat trebuie sa puna doar 5.000 de euro pentru o masina noua.
Si la noi incep sa apara solutii realiste pentru iesirea din criza. Tot mai multe marci ofera pe langa reducerile consistente si solutii de finantare cu dobanzi scazute. Satui sa astepte clientii in reprezentantele goale, unii dintre importatorii au scos din maneca o solutia ce pare de nerefuzat. Finantarea cu dobanda fixa de numai 3% pe toata durata contractului de leasing.
Oferte asemnatoare au cam toate marcile prin sisteme proprii de finantare. Pe o piata tot mai saraca, companiile clasice de leasing resimt deja concurenta.
Desi nu au fost date inca publicitatii, cifrele de vanzari pentru luna ianuarie 2009 se anunta in Romania cele mai proaste din ultimii ani.