Black Friday 2019. Ce tipuri de produse ar putea fi la promoţie anul acesta
Black Friday 2019 va înregistra o creștere spectaculoasă în vânzări și încasări. Conform unei analize Frames, se vor vinde peste 10 milioane de produse și încasările se vor ridica la aproximativ 300 de milioane de euro, la nivelul lunii noiembrie.
Cea de-a 9 ediție a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toți marii jucători din piață au anunțat campanii speciale în care reducerile de prețuri vor merge până la 80-90%.
Potrivit estimărilor analiștilor de la Frames, ediția din acest an va aduce un plus de cel puțin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri. În 2018, Black Friday a adunat, în numai câteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online și în 155 de magazine din 114 orașe.
„În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuți, a început să se disipeze. Toți marii jucători din piață au învățat din lecția Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse și servicii, la prețuri competitive. Și clienții s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparație a ofertelor a devenit tot mai relevantă”, arată analiștii.
Calitatea, mai importantă decât prețul în 2019
Black Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor și abia în planul secund prețurile, arată analiza.
„Creșterea veniturilor unei bune părți din populație, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse și servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuți. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcție de preț, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse și servicii durabile, pe brand, calitate și garanție”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 cm, cuptoarele electrice, plitele pe inducție, mașinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preț-calitate a devenit unul foarte bun.
Alte segmnte care vor asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 vor fi cele de beauty & fashion și home & deco.
„Creșterea veniturilor, completată de extinderea modalităților de plată în rate, determină tot mai mulți români să-și reamenajeze locuințele, să schimbe mobila achiziționată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalațiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.”, afirmă analiștii.
„Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România”, estimează analiștii.
Ultimul Black Friday înainte de criză?
Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condițiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârșit de an va fi unul și mai accentuat.
„Estimările analiștilor privind avansul prețurilor în 2020, posibila modificare a taxelor și impozitelor, discuțiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine”, spun analiștii.
Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retaileri pregătind zone speciale destinate Black Friday.
„Achiziția din magazin rămâne, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice și electro-casnice. Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi ușile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcționează un aspirator continuă să reprezinte o experiență relevantă pentru mulți dintre clienți”, afirmă analiștii.
Prețurile-capcană de Black Friday
În economia românească, la fel ca și în alte țări, există companii care practică reduceri reale și altele care încearcă să își păcălească clienții.
Investigațiile Consiliului Concurenței, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, pretul taiat a fost mai mare chiar decat pretul maxim practicat in ultimele 30 de zile, semn care indică o creștere artificială a prețului de Black Friday.
Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre prețuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului.
Ofertele capcană pot fi regăsite și în magazine. Printre acestea se numără prezentarea unor caracteristici tehnice inexistente sau rembalarea produselor deja folosite.
Noi oferte pentru livrarea produselor
Dincolo de oferte, de prețuri și de canalele de achiziție, Black Friday aduce, în 2019, și o ofertă vastă ofertă de servicii de livrare.
Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghișee de livrare în sediile Poștei Române, la zone de pick-up în benzinării etc.
„Ofertele de livrare sunt mai bogate decât în 2018, însă se află încă sub nivelul cererii potențiale. Astfel că, pentru clienți, cea mai bună soluție, dacă au produse transportabile, este să aleagă ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de așteptat ca și în acest an livrările să întârzie, pe fondul infrastructurii deficitare”, arată analiza Frames.