Black Friday 2017: vânzările ar putea depăși pragul de 170 de milioane de euro
Vânzările de Black Friday din acest an din România ar putea depăşi pragul de 170 milioane de euro, a anunţat miercuri organizaţia specializată pe comerţul online GpeC.
Piaţa locală a devenit mai educată în ultimii ani, în contextul în care clienţii au învăţat că pot face achiziţii în luna noiembrie cu preţuri reduse, consideră un fondator al GpeC, Andrei Radu.
”Black Friday este o sărbătoare importantă şi deja putem să spunem că piaţa locală este una mai educată. Clienţii au învăţat că spre finalul lunii noiembrie, înainte de perioada sărbătorilor de iarnă, magazinele organizează campanii de reduceri, cu preţuri cu până la 60-70% mai mici. Anul acesta ne aşteptăm ca vânzările din segmentul comerţului online să ajungă la valoarea de 170 milioane de euro”, a declarat Andrei Radu, în cadrul comunicatului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În România, Black Friday este apreciat mai ales în rândul cumpărătorilor obişnuiţi cu achiziţiile din mediul online, produsele preferate fiind electronice şi electrocasnice, haine şi accesorii, parfumuri şi cosmetice sau lucruri pentru casă şi grădină. Magazinele online importante de la noi se pregătesc de Black Friday cu cel puţin 3-4 luni înainte de acest moment, consideră Radu.
”Cu toate acestea, am observat că, mai ales în cazul magazinelor mai mici, există o oarecare lejeritate în abordarea strategiei de Black Friday. Această sărbătoare nu înseamnă doar realizarea unei pagini de campanie, cu produse interesante şi cu preţuri mai mici. Black Friday înseamnă o promisiune acordată clientului, o responsabilizare a magazinelor online de la noi pentru întreg procesul, din momentul în care marfa a ajuns în depozitul magazinului până la păstrarea promisiunii de livrare în termen a comenzilor”, a spus Andrei Radu.
Magazinele online trebuie să fie atente ca site-ul sa fie optimizat şi să facă faţă unui volum de vizite mai mare, să aibă stocuri importante pentru produsele promovate, iar echipa de relaţii cu clienţii să ştie să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor, potrivit GPeC.