Valer Hancaș, director de comunicare în retail, invitat la BizPower: În prezent, sustenabilitatea reprezintă un mare interes
Business, sustenabilitate și puterea de a schimba lucrurile. Unul dintre oamenii care a arătat că se poate face performanță în business sustenabil în România este Valer Hancaș, director de comunicare și public affairs la Kaufland România.
El a fost invitatul Martei Ușurelu în emisiunea BizPower, difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.
Marta Ușurelu: Foarte mulți oameni vor să se întâlnească cu tine, foarte mulți oameni vor să ajungă la tine, pentru că ai impus tot ceea ce înseamnă retail-ul din România, care a explodat în ultimii ani, această idee de sustenabilitate. Poate fi retail-ul sustenabil?
Valer Hancaș: ”E o veste bună că mulți oameni vor să se întâlnească cu mine. Le dau și adresa unuia dintre magazinele pe care le reprezint. Retail-ul, cred că a fost un pionier în ceea ce privește responsabilitatea și implicarea în această direcție de sustenabilitate. De altfel, îmi aduc aminte că în 2016, cred, că organizam prima conferință de presă legate de un astfel de subiect.
Și vorbesc acum și sper ca cei care ne urmăresc să își aducă la rândul lor aminte de implementarea primei rețele de stații de încărcare pentru mașini electrice în România, o premieră absolută care în ultimii 6-7 ani s-a dezvoltat și în continuare avem cea mai mare rețea de astfel de stații de încărcare. Iată că anumite idei, venite mult înaintea timpului, venite mult înaintea timpului, cu o privire spre viitor, cu 10 pași în față, dacă putem să spunem așa, ajung să fie o realitate absolut necesară după câțiva ani de zile și niște lucruri banale.
De altfel, cumva, sustenabilitatea o pot asemăna cu tehnologia, dacă vrei, chiar dacă nu se bazează în totalitate pe tehnologie. Dar o mare parte din tehnologie poate sta la baza dezvoltării sustenabilității, astfel încât de cele mai multe ori avem nevoie de cei care se numesc early adapters, să vadă lucrurile înaintea celorlalți, să le implementeze, astfel încât celelalte persoane, celălalt public, să beneficieze de aceste lucruri.”
Marta Ușurelu: Publicul, cum vede sustenabilitatea? Pentru unii pare un moft sau nu. Oamenii au început să înțeleagă? Cum ți se pare acum, uitându-te în rândul clienților voștri.
Valer Hancaș: ”În momentul de față, sustenabilitatea pentru public reprezintă un pol important de a se ghida, nu numai pentru cumpărături, ci și în celelalte direcții de viață. Există diverse studii - să ne bazăm pe cele locale, le-aș prefera eu - care ne arată, de fapt, că inclusiv în resurse umane, sustenabilitatea reprezintă un mare interes.
Astfel încât la interviuri, generația mai tânără și sper că n-am ajuns la vârsta care să spun generația tânără, ci mai tânără, este foarte curioasă de posibilitatea de a se implica în voluntariat, în protejarea mediului ș.a.m.d. Celelalte medii apreciază aceste acțiuni, acestei implicări în sustenabilitate. De ce nu, chiar și poarte administrativă.”
Urmăriți integral discuția cu Valer Hancaș în înregistrarea VIDEO a emisiunii BizPower!