Renault lansează ”Legend”, o maşină electrică la un preţ mai mic de 20.000 de euro
Constructorul auto francez Renault a anunţat miercuri lansarea "Legend", un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 euro, înaintea de aplicarea subvenţiilor, pentru a răspunde concurenţei chineze şi americane, transmite AFP.
Destinat a fi un vehicul urban prin excelenţă, compact şi fabricat în Europa, noul model "Legend" ar urma să apară pe piaţă din 2025, a indicat Renault înaintea lansării oficiale a noii sale divizii electrice, Ampere.
"Legend" promite de asemenea o eficienţă energetică "best-in-class", cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO2 pe parcursul ciclului de viaţă cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piaţa europeană în 2023, şi un consum de materii prime redus, ca urmare a dimensiunilor sale compacte.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Noua divizie Ampere va propune în total şapte modele până în 2031: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, "Legend" precum şi două modele suplimentare. De la un obiectiv de 300.000 vehicule vândute în 2025, Ampere se aşteaptă să vândă 1 milion de vehicule în 2031, echivalentul unei cote de piaţă de 10%. De asemenea, Ampere vizează o cifră de afaceri de 10 miliarde de euro în 2025, faţă de 46 de miliarde de euro pentru întregul grup Renault în 2022. Obiectivul este o cifră de afaceri de 25 de miliarde de euro în 2031, adică o rată anuală de creştere de peste 30% între 2023 şi 2031.
"Ceea ce vrem este să democratizăm vehiculele electrice în Europa. Ne vom reduce costurile în mod semnificativ pentru a reduce preţurile, iar în paralel ne vom îmbunătăţi marja operaţională", a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.
Renault, care a amânat introducerea Ampere la bursă pentru primul semestru din 2024, în aşteptarea unor condiţii mai favorabile, promite investitorilor o structură simplă şi foarte profitabilă. "Cu maşini de înaltă performanţă, preţuri competitive, un brand puternic şi servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziţionat pentru a răspunde evoluţiei vehiculelor electrice pe piaţa europeană... Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producţie şi de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare" a spus Thierry Pieton.
Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri, care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault.
Anul trecut, Renault a anunţat că va crea două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.