„Nu s-a strâns tot, că s-a dat cu viteză”. Au început să iasă șuruburile de pe „Golden Gate”-ul de România
La nici două luni de când a fost inaugurat cu fast, Golden Gate-ul de România, așa cum e cunoscut podul de peste Dunăre de la Brăila, a început să se deșurubeze.
CNAIR arată cu degetul spre neglijența constructorilor, dar spune că pe pod se poate circula în siguranță. Problemele vin după ce, cu două săptămâni în urmă, și asfaltul podului s-a denivelat.
Imaginile cu șuruburile care se desprind din parapetele de pe marginea podului s-au viralizat pe rețelele sociale. Imediat după, angajații firmei de construcții au început reparațiile.
Muncitor: „Stați liniștit, că nu-l ia așa ușor vântul parapetul ăsta”.
Muncitorii spun că nu au putut interveni din cauza schelelor folosite la construcția podului. Asta chiar dacă au trecut mai mult de două luni de când schelele au fost demontate.
CNAIR: „Este rușinos”
Muncitor: De la început am făcut parapetul și a rămas numai unde era schela aici că pe cadrul ăsta se suia sus.
Reporter: Cât timp a trecut de când a fost schela aici?
Muncitor: Nu știu exact. Aici, 100 de metri, dar nici 100 de metri nu sunt, de aici până la mașina dvs. Lateralele mai avem, acolo da, nu s-a strâns tot, că s-a dat cu viteză, și n-a fost timp ca să...
Din fericire, șuruburile care s-au desprins nu fac parte din structura de rezistență a podului, ci doar din parapetele de pe margine. CNAIR amenință că nu va semna recepția lucrării dacă aceste probleme nu sunt remediate.
Alin Șerbănescu purt.cuv. CNAIR: „Este rușinos să nu fii în stare să nu strângi niște șuruburi pe care le poate strânge și un muncitor necalificat. Nu e vorba de inginerie aerospațială pentru strângerea unor șuruburi la parapet. Am vorbit cu antreprenorul să mai ia odată la verificat toate șuruburile, să le strângă pe cele care sunt de strâns și care sunt nestrânse și să le completeze pe cele care au dispărut, pentru că anumite persoane le-au luat ca suvenir”.
Acestea nu sunt primele probleme care au apărut la podul de la Brăila. În urmă cu mai bine de două săptămâni, pe asfaltul podului au apărut mai multe denivelări.
Constructorii susțin că vinovați sunt șoferii care nu au respectat restricțiile de tonaj în zilele caniculare. CNAIR a dat asigurări că asfaltul va fi reparat de către constructori înainte de recepția lucrării.
Au început verificările
„Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de suruburi slăbite.
Mâine va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice.
Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR.
Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist. El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR.
Directorul General al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului”.