Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3, interzise complet în Capitală din 2022

trafic

Proiectul Oxigen, care prevede măsuri de îmbunătăţire a calităţii aerului în Capitală, a fost adoptat joi cu amendamente de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Proiectul propunea iniţial ca toate toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 să achite vinieta electronică pentru Bucureşti, însă, în urma amendamentelor apobate, şi maşinile Euro 4 vor fi scutite de plata vinietei până în 2021.

Au fost înregistrare 31 de voturi ”pentru”,7 voturi împotrivă şi 13 abtineri.

Amendamentul referitor la scutirea maşinilor Euro 4 de la plata vinietei până în 2021 i-a aparţinut primarului Gabriela Firea.

Un alt amendament acceptat a fost cel al ALDE care se referă la interzicerea definitivă a accesului în zona centrală a Capitalei, din 2022, pentru maşinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2, iar din 2024 şi Euro 3

Citește și
masini trafic
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife

PNL şi USR au votat împotriva proiectului de hotărâre.
Potrivit formei iniţiale a proiectului, se defineşte Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului în perimetrul delimitat de Piaţa Victoriei - Bulevardul Iancu de Hunedoara - Şoseaua Ştefan cel Mare - Strada Polonă - Strada Mihai Eminescu - Strada Traian - Bulevardul Nerva Traian - Bulevardul Gheorghe Şincai - Strada Lânăriei - Calea Şerban Vodă - Bulevardul Mărăşeşti - Strada Mitropolit Nifon - Bulevardul Libertăţii- Calea 13 Septembrie - Şoseaua Pandurilor- Şoseaua Cotroceni - Splaiul Independenţei - Strada Ştirbei Vodă - Strada Berzei - Strada Buzeşti - Piaţa Victoriei.

Desfășurarea evenimentelor de joi:

 

UPDATE 12.58: Din 2022 mașinile cu norme de poluare non euro, euro 1, euro 2 vor fi interzise complet în București din 2022, în timp ce mașinile Euro 3 vor fi interzise din 2024.

De asemenea, mașinile Euro 4 vor plăti taxa din 2021, potrivit deciziei consilierilor municipali. 

 

UPDATE 12.35: ALDE propune un amendament extrem de dur la vinieta Oxigen. Consilierii ALDE propun ca mașinile non euro, euro 1, euro 2 să fie interzise în tot Bucureștiul de la 1 ianuarie 2022 și nu doar din zona centrală. 

Din 1 ianuarie 2024 ar urma să fie interzise complet, din tot Bucureștiul și mașinile cu norma de poluare Euro 3.

Consilierii PSD și ALDE se află în acest moment la negocieri. 

 

Consilierii municipali s-au întrunit în şedinţă joi, de la ora 11:00, pentru a dezbate mai multe proiecte, printre care și cel privind introducerea vinietei "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat joi că că taxarea motoarelor Euro 4 va fi amânată până în 1 ianuarie 2021.

Potrivit proiectului inițial, toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 urmau să plătească vinieta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti. Pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 6, pentru cele electrice şi hibride, accesul în Bucureşti va fi permis fără restricţii pe toate arterele.

Pentru automobilele non-euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul va fi interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului.

USR a anunțat că nu votează taxa de vinietă dacă nu-i sunt aprobate o serie de amendamente: 

- modificarea grilei tarifare, astfel încât plata să se facă în funcţie de numărul de zile în care maşina este utilizată propriu-zis;
- înfiinţarea de benzi unice în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) şi respectarea lor;
- exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie;
- utilizarea fondurilor colectate prin taxă exclusiv pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi a calităţii aerului;
- informarea constantă a publicului cu privire la nivelul de poluare şi informarea cu privire la rezultatele aplicării acestei taxe la şase luni de la introducerea ei.

Nici PNL nu votează taxa, susținând că Primaria nu deține informații despre nivelul poluării din Capitală și nu a luat nicio măsură pentru a îmbunătăți transportul in comun.

Taxele prevăzute pentru șoferi

 

Vinieta Oxigen poate fi plătită pe zi, costă 5 lei, sau sub formă de abonament pentru o lună, jumătate de an sau un an.

Pentru maşinile Euro 3, un abonament pentru un an, de exemplu, este 700 de lei, iar pentru Euro 4.500 de lei.

Maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 sunt considerate poluante şi nu au voie să circule în centru. iar pentru restul oraşului proprietarii trebuie să achite vinieta Oxigen, la fel, indiferent de numărul de înmatriculare. Aceasta costă 15 lei pe zi, iar pe un an abonamentul costă:

- 1.900 de lei pentru maşinile non Euro
- 1.700 pentru Euro 1
- 1.500 pentru Euro 2

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut, duminică, noi precizări despre proiectul Oxigen, prin care toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.

Facilități de la stat pentru investitorii care creează noi locuri de muncă în zone defavorizate
Facilități de la stat pentru investitorii care creează noi locuri de muncă în zone defavorizate

O gură de oxigen pentru firmele care vor să acceseze ajutorul de stat, acordat investiţiilor care creează noi locuri de muncă, mai ales în zonele defavorizate.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.