Un nou tip de marcaj rutier în Capitală. Ce vor fi obligați șoferii să facă
Şoferii din Capitală vor întâlni un nou tip de marcaj rutier care-i va obliga să oprească cu trei metri înainte de semafor.
În acest fel, bicicliştii vor sta la stop înaintea maşinilor, într-un pătrat special. Marcajul numit în vest „Bike Box” a fost aprobat deja de Comisia Tehnică Rutieră din Primăria Capitalei şi va apărea doar pe bulevardele mari.
În special în centrul Bucureştiului, bicicliştii circulă pe totuare, pentru că nu au piste, deşi, conform Codului Rutier, ar trebuie să conducă pe carosabil. Cei care sunt printre maşini nu stau oricum la semafor şi trec pe culoarea roşie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Plecarea de la semafor odată cu maşinile este periculoasă, spun bicicliştii, dar şi cei care circulă pe trotinete. Se plâng că pot fi acroşaţi de autoturismele care demarează în trombă. În plus, sunt nevoiţi să inhaleze gaze de eşapament.
Primăria Capitalei a aprobat noile marcaje pentru biciclete şi trotinete ca să-i încurajeze pe localnici să circule mai mult pe două roţi. În plus, autorităţile vor să îi împiedice pe şoferi să blocheze intersecțiile.
Iniţiatorii proiectului s-au inspirat de la Viena, unde marcajele sunt numite „Bike Box”.
Marcajele vor apărea chiar înainte de semafoare. Sunt nişte pătrate cu o bicicletă desenată în mijloc. Bicicliştii vor putea trece printre maşini, se vor opri în spaţiile destinate lor, chiar în fruntea coloanei. Aşa că vor pleca primii, iar şoferii vor fi nevoiţi să-i aştepte.
Reporter: „Ce se întâmplă dacă un biciclist nu apucă să plece când se pune verde la semafor?”
Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România: „Cu siguranţă va fi claxonat din spate de şoferi. E o întârziere de câteva secunde. Dar abordarea de a prioritiza autovehiculele nu are cum să fie o soluţie pentru oraşele mari”.
Noul tip de marcaj va apărea pe bulevardele mari, administrate de Primăria Capitalei, acolo pe unde trec şi mijloacele de transport în comun.
Zona pentru biciclete de la semafor înseamnă spaţiul pe care îl ocupa prima maşină care opreşte la culoarea roşie. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar şoferii nu vor avea voie să îl încalce. Altfel, risca să fie sancţionaţi de poliţişti, spun iniţiatorii proiectului.
Nicorel Nicorescu, consilier general, iniţiatorul proiectului: „Linia de stop mutându-se mai în spate, poliţia naţională şi locală va trebui să aplice sancţiuni dacă nu vor fi respectate regulile”.
Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roşie a semaforului, risca o amendă de până la 725 de lei şi suspendarea permisului pentru 30 de zile.
Noile marcaje vor apărea în intersecţiile din Bucureşti într-o lună sau două, când se va termina şi licitaţia pentru aplicarea lor pe asfalt.