Gara de Nord, transformată într-un mall amplasat pe "Calea Mătăsii". Visul ministrului Cuc

×
Codul embed a fost copiat

La capitolul vise şi promisiuni nu ne întrece nimeni. De exemplu, cea mare poartă feroviară din România, Gara de Nord, se va transforma într-un mall uriaş, cu două terminale, iar trenurile vor circula prin subteran, până la metrou.

Ideile futuriste sunt prezentate într-o strategie de dezvoltare, pusă în dezbatere publică, de ministeru Transporturilor. Tipic pentru noi, oficialii nu ştiu şi când se vor apuca de lucru.

Iată cum ar trebui să arate viitoarea Gara de nord. În mijloc, chiar pe liniile de cale ferată ar tebui să crească un mall uriaş, cu o arhitectură modernă şi o parcare generoasă.

Actuala clădire a gării, monument istoric, este păstrată intactă, dar va fi complet reabilitată.

Potrivit noii strategii, trenurile care vor ajunge în gara de nord vor coborî în subteran. Asta pentru a asigura interconectivitatea cu metroul din Bucureşti. Având însă în vedere traseul metroului, muncitorii vor fi obligaţi să sape până la 30 de metri în subteran. Până acolo vor ajunge noile linii de cale ferată.

Citește și
tabela gara de nord
Tren cu întârziere de aprope 1.000 de minute, în Gara de Nord. Care este explicaţia

Ca să crească numărul de pasageri, strategia prevede două terminale, legate între ele printr-un tren special.

De altfel, gară ar trebui să devină un punct important pe aşa-numita "Cale a Mătăsii" care asigură legătura dintre Europa şi Asia.

Strategia pusă în dezbatere publică pe site-ul ministerului Transporturilor este gândită de specialişti ai Universităţii de Arhitectură "Ion Mincu" din Bucureşti.

Din păcate, nu prevede termene clare de realizare sau buget. Oficialii CFR Infrastructura susţin că reprezintă doar un proiect feroviar de perspectivă care se poate realiza în parteneriat public-privat. Dacă va fi vreodată gata, va semăna cu gările din Viena sau din Berlin, se arată în strategie.

Deocamdată avem mare nevoie de linia de cale ferată care va lega Gara de nord de Aeroport, nu de alta dar se apropie Campionatul European de fotbal.

În timpul Campionatului European de Fotbal vor fi foarte multe avioane care vor ateriza pe aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să îi ducă pe microbiştii care vor veni la noi în ţară pentru cele patru meciuri cu ajutorul trenului pe calea ferată către BUcureşti. Aşa că va lega actuala linie de cale ferată de aeroport. au început deja lucrările, se face organizare de şantier.

Totuşi, proiectul este contestat de locuitorii care au case sau terenuri în apropierea şantierului. Aceştia sunt nemulţumiţi de banii primiţi pentru terenurile expropiate, dar şi de disconfortul creat.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Trenuri blocate lângă Bucureşti, după ce 10 linii din Gara de Nord au rămas fără curent
Trenuri blocate lângă Bucureşti, după ce 10 linii din Gara de Nord au rămas fără curent

Probleme mari pe calea ferată, luni seară

Tren cu întârziere de aprope 1.000 de minute, în Gara de Nord. Care este explicaţia
Tren cu întârziere de aprope 1.000 de minute, în Gara de Nord. Care este explicaţia

Tabela de sosiri din gara de Nord ar putea deveni în curând neîncăpătoare pentru câte minute de întârziere acumulează trenurile.

Reacțiile europenilor când au văzut pe Reddit poza unei locomotive din România
Reacțiile europenilor când au văzut pe Reddit poza unei locomotive din România

Fotografia unei locomotive din Gara de Nord, București, a devenit una dintre cele mai apreciate imagini pe subcategoria dedicată Europei de pe platforma de socializare Reddit.

”Nașul” unui tren a fost uitat pe peron, Gara de Nord. Un călător a filmat momentul
”Nașul” unui tren a fost uitat pe peron, Gara de Nord. Un călător a filmat momentul

„Naşul” unui tren Săgeata Albastră care circula pe ruta Bucureşti - Târgovişte a fost uitat, vineri dimineaţă, pe peronul Gării de Nord din Bucureşti.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.