Fabrica de atestate transporturi periculoase, patronata de seful controlului rutier din Romania

×
Codul embed a fost copiat

Curg invinuiri grave la adresa sefului Inspectoratului de Stat privind Controlul in Transportul Rutier.Cei din domeniu il acuza ca este membru fondator al SETAR, o asociatie care organizeaza cursuri de pregatire profesionala, pe care o controleaza tot el.

Si nu ar fi nimic pe langa faptul ca unii dintre soferii care obtin atestat pentru transportul marfurilor periculoase nu trec nici macar pe la cursuri. Cel incriminat neaga toate acuzatiile.

Reporterii ProTV au incercat sa se inscrie la un curs chiar la SETAR, la care Virgil Cucliciu este membru fondator, iar pana in luna ianuarie a fost chiar presedinte.

Reporterul vrea sa devina "manager de transport", adica cel care raspunde de siguranta masinilor si gestionarea soferilor unei companii de transport.

Angajata asociatiei ii spune reporterului ca prezenta la cursuri nu este obligatorie. O confirma si un domn scolit la SETAR.

Citește și
cod rutier jandarmi
Ce spun politistii depre permisul probator, care le permite tinerilor sub 18 ani sa conduca o masina

In pericol suntem si noi, ceilalti participanti la trafic, pentru ca soferii de camioane de marfuri periculoase au facut cursuri de pregatire doar pe hartie. Neregulile continua.

Pentru inscrierea la cursuri, in prima faza, nu e nevoie decat de buletin, restul actelor de studii pot fi aduse pana la terminarea orelor.

De ce se intampla asta explica un fost colaborator al domnului Cucliciu: "Practica este alta, depunem documentele cand le avem sau nu le depunem niciodata. Pentru ca centrele s-au obisnuit sa nu fie niciodata controlate."

Si examenul pare a fi o formalitate: examinatorii veniti din Ministerul Transporturilor inchid ochii, sustin transportatorii.

Diploma obtinuta astfel devine si un fel de "talisman" pentru firmele de transport.

Cei de la SETAR se apara: "Nu este adevarat. La SETAR nu se aranjeaza examenele", spune Stanculescu Mariana, presedinte SETAR.

In ultima declaratie de avere a sefului Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier, Virgil Cucliciu, scrie negru pe alb ca a lucrat la Institutul SETAR.

Potrivit legii, Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier verifica toate firmele de transport din Romania, dar si activitatea centrelor de pregatire si perfectionare a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere si a scolilor de conducatori auto.

Pe pagina de internet Cucliciu figureaza si astazi ca presedinte al consiliului de conducere de la SETAR. Sustine insa ca si-a dat demisia.

Solicitata sa comenteze declaratiile filmate cu o camera ascunsa, angajata SETAR neaga faptul ca ar mai avea vreo legatura cu centrul.

Ministerul Transposturilor precizeaza ca nu exista nici un conflict de interese in cazul sefului Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
"Lucrarile au fost facute de mantuiala". Reportaj cu camera ascunsa de la Sighet

Asa cum tasneste gazul dintr-o teava fisurata, la fel ies la suprafata in fiecare zi nereguli, dupa exploziile produse la Sighetu Marmatiei.

Ce spun politistii depre permisul probator, care le permite tinerilor sub 18 ani sa conduca o masina
Ce spun politistii depre permisul probator, care le permite tinerilor sub 18 ani sa conduca o masina

Scandal intre Politie si Ministerul Transporturilor, pe marginea strategiei nationala pentru siguranta rutiera.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.