Tot mai mulți bucureșteni preferă transportul în comun. „Nu toată lumea își permite mașină”
În București, crește numărul celor care preferă transportul în comun. Pentru că mai sunt și vehicule fără aer condiționat, iar pe unele artere se circulă lent, autoritățile promit schimbări.
Vor fi cumpărate sute de troleibuze și tramvaie noi, din fonduri europene. Iar primele garnituri noi de metrou au ajuns în România.
În primele 6 luni ale acestui an, numărul abonamentelor vândute a depășit 1,3 milioane, cu aproape 4% față de aceeași perioadă din 2024.
În plus, traficul cu troleibuzul a înregistrat o creștere de aproximativ 34%.
Tânăr: „Sunt foarte mulți tineri care trebuie să ajungă la școală, la licee, la serviciu și nu toată lumea își permite mașină.”
Unii bucureșteni aleg mijlocul de transport în comun pentru că îi scapă de timpul pierdut în traficul aglomerat, în special la orele de vârf, și este mai ieftin. În plus, în unele zone au fost făcute benzi speciale pentru aceste vehicule, ceea ce le permite să ajungă mai repede la destinație.
Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al STB: „La nivelul unei zile, cu mijloacele de transport STB, se înregistrează peste 2 milioane de călătorii.”
Totuși, mijloacele de transport în comun mai vechi pot reprezenta o provocare, mai ales în zilele călduroase.
Bărbat: „Sunt alea vechi pe care mai bine nu le-ar mai băga pe traseu.”
Însă autoritățile locale anunță noi investiții. Bucureștiul va primi 385 de milioane de euro din fonduri europene pentru modernizarea transportului public.
Vor fi cumpărate 100 troleibuze și peste 250 tramvaie noi.
Se va extinde linia de tramvai pe Prelungirea Ghencea și se vor reabilita 50 de km de linii vechi.
Bărbat: „Se vede o schimbare, dar, din păcate, mai sunt și astfel de mijloace de transport în comun care trebuie schimbate cât mai repede.”
Și cererea pentru abonamentele la metrou a crescut cu peste 5 procente. După o întârziere de 2 ani, 10 trenuri noi din 13, dintr-un contract în valoare de peste 103 milioane de euro, semnat de Metrorex cu compania Alstom, finanțat de Banca Europeană de Investiții, au ajuns în România.
Marian Artimon, președinte al USLM: „Sunt în depourile metroului bucureștean, dar sunt proprietatea producătorului. La momentul la care va îndeplini toate criteriile din contract, toate probele dinamice, statice, rodajul pentru fiecare tren...”
Pentru întârzieri, furnizorul a acumulat penalizări de peste 43 de milioane de euro.