Suspendarea zborurilor Blue Air. Ce precizări a făcut Ministerul Turismului
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a transmis, marţi seară, precizări ca urmare a situaţiei generate de suspendarea tuturor zborurilor de către compania Blue Air. Instituţia a transmis date cu privire la drepturile călătorilor.
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a transmis, marţi, precizări cu privire la drepturile călătorilor, având în vedere situaţia generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România.
„Turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism sunt rugaţi să ia legătura cu acestea. În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative”, a transmis ministerul.
Sursa citată a precizat că cei care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.
Conturile Blue Air au fost blocate de către Autoritatea pentru Fondul de Mediu, din cauza unei datorii de 28 de lei, generată de faptul că nu a achiziţionat şi nu a restituit certificatele de gaze cu efect de seră, obligaţie a companiei.