Sectorul 5 pregăteşte o procedură de intervenţie în cazul locaţiilor insalubre. Proprietarii vor suporta cheltuielile
Consiliul Local al Sectorului 5 urmează să dezbată în şedinţa din 30 august o procedură de intervenţie în locaţii insalubre, care prezintă pericol pentru siguranţa şi sănătatea cetăţenilor şi care pot conduce la epidemii severe.
Astfel, în urma sesizărilor care semnalează existenţa unei locaţii insalubre, la faţa locului se vor deplasa, pentru verificare şi conformare, reprezentanţii Poliţiei Locale Sector 5, care vor întocmi un proces verbal. De asemenea, vor fi prezenţi cei de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 5, care vor efectua o anchetă socială.
Documentele vor fi transmise Direcţiei Generale de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Sectorului 5 - Serviciul Salubrizare, care va emite o comandă către prestatorul autorizat al serviciilor de salubrizare. În termen de maxim 24 de ore de la primirea comenzii, societatea de salubrizare va presta activitatea în conformitate cu menţiunile cuprinse în comanda primită.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
La finalizarea serviciilor, va fi emisă o notă de constatare/recepţie, alături de un reprezentant al Sectorului 5, prin direcţia de specialitate. Operatorul de salubrizare va emite factura de prestări servicii, incluzând costurile cu resursa umană şi cantitatea de deşeuri colectată efectiv, şi o va transmite direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii locale.
După ce va fi efectuată plata serviciilor, se vor face demersuri pentru identificarea proprietarilor/aparţinătorilor şi se va asigura procedura de emitere a unei dispoziţii de primar pentru recuperarea cheltuielilor ocazionate de intervenţie, care constituie titlu executoriu şi care va fi transmisă la Direcţia de Impozite şi Taxe Sector 5, pentru punerea în aplicare.
În raportul de specialitate sunt invocate hotărârea nr. 7/14.08.2024 a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi "existenţa mai multor sesizări prin care se solicită sprijin în soluţionarea cazurilor sociale, persoane care locuiesc în condiţii insalubre, locuinţe care prezintă focare de infecţie, aflate în evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 5 sau a solicitărilor venite din partea asociaţiilor de proprietari".