Ce s-a întâmplat cu primul tunel de autostradă din România, sub privirile șefului companiei care îl construiește
Moment simbolic pentru infrastructura din România. S-a încheiat pe ambele sensuri forarea primului tunel de autostradă din România. Se află pe tronsonul dintre Curtea de Argeș și Tigveni al autostrăzii București - Sibiu.
Lucrarea ar putea fi deschisă circulației chiar anul viitor!
Cu aplauze, constructorii au marcat finalizarea străpungerii - pe ambele sensuri - a tunelului.
La eveniment a participat și CEO-ul companiei de construcții, alături de cele două "nașe" – Alina și Daniela – angajatele după care au fost botezate construcțiile subterane.
Alina Kljucik: „Emoționată! Emoționată și bucuroasă că am ajuns într-un timp record la capătul tunelului... și am văzut lumina! Daniela a fost ceva mai grăbită, a început puțin mai devreme, cu o lună, iar acum am urmat-o."
Daniela Luca: „Ne bucurăm că echipa noastră a reușit să ajungă la capăt și cu cel de-al doilea tunel, exact cum ne-am propus."
Tunelul Momaia, finalizat înainte de termen
Cele două galerii de sub dealul Momaia au, împreună, 2,7 kilometri, și au fost terminate înainte de termen. Constructorul și reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere speră ca tunelurile să fie date în folosință anul viitor.
Fernando Lopes, manager de proiect secțiunea 4 A1: „Nu am terminat tot drumul, mai avem un pic, dar începem să vedem capătul tunelului, cum se spune."
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor: „Face parte din prima traversare peste Carpați. Pe de altă parte, este primul tunel de acest tip construit la noi, ceea ce ne dă încredere pentru viitor – în următorii cinci ani avem în plan cel puțin 40 de tuneluri.”
Dacă și alte tronsoane vor fi terminate – de asemenea – în avans, în 2028 am putea circula, de la București la Sibiu, pe autostradă.