Cinci poduri din țară vor fi reconstruite pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele
Cinci poduri din țară vor fi construite sau reparate cu bani europeni pentru a permite deplasarea vehiculelor militare grele, cu o capacitate de până la 130 de tone.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul de finanțare de 14 milioane de euro cu Agenția Europeană pentru Infrastructură. Statul român va dubla suma. Podul de la Voila - care duce spre baza militară Cincu - urmează să fie detonat. În locul lui, se va ridica altul nou până vara viitoare.
Cele 5 poduri se află pe drumuri naționale și trebuie să asigure, pe lângă traficul civil, și mobilitatea convoaielor militare care traversează tot mai des România.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Primul și cel mai important este la Ovidiu, în județul Constanța, unde se află bază militară de la Mihail Kogălniceanu. Urmează podurile de pe DN1, la Azuga, DN 6, la Arginești, și DN15 la Strajă și Viișoara. Rutele pe care ele sunt amplasate fac legătura cu locuri unde armata are unități importante ori sunt aproape de graniță.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: „Fac legătura sau se afla pe drumuri care fac legătura şi între unităţi militare. reabilitarea nu înseamnă doar o reparaţie să spunem aşa superficială. Adică nu tragem doar asfalt reabilitarea poate merge până la înlocuirea elementelor podului care se afla în reabilitare. Piloni, culee, grinzi, plăci de susţinere.”
Podul de la ieșirea din localitatea Ovidiu este nodul rutier care face legătura cu Autostrada A4 București – Constanța și a devenit extrem de important, în contextul războiului din Ucraina.
Principala cale de acces dinspre port spre baza militară de la Mihail Kogălniceanu, două puncte strategice ale județului Constanța, este acest pod, situat la ieșirea din localitatea Ovidiu. Drumarii vor să întărească 300 de metri din această construcție. Astfel, podul va putea suporta tehnică militară grea.
Ionuț Ciurea, Director Executiv Asociația Pro Infrastructura: „Sunt foarte multe puncte de genul acesta, critice. Dacă ai nevoie să treci pe acolo cu ceva greu, că ai o bază militară sau că ai o intervenție undeva, poți să ai surprize, să riști foarte mult să dărâmi efectiv podul respectiv sau să aduci o uzură foarte mare astfel încât să trebuiască să închizi. Asta încearcă să se preîntâmpine. Pe de altă parte, e vorba de cinci poduri din sute.”
Și baza militară de la Cincu, unde se află sediul grupului tactic Nato cu aproape 1000 de militari, se confruntă cu probleme privind transportul de tehnica militară. Cea mai scurtă cale către unitate trece peste podul de la Voila, care este vechi și riscă să se prăbușească. Circulația pe acolo este interzisă de un an și jumătate şi tot de atunci autorităţile judeţului Braşov se chinuie să construiască un pod nou. Bani sunt, dar în amonte se afla un baraj, iar Hidroelectrica nu și-a dat avizul pentru efectuarea lucrărilor. Abia acum s-a găsit o soluție tehnică acceptabilă, astfel ca șantierul să poată să înceapă.