Se dau în folosință primii kilometri din Autostrada Zero. Atenție, se oprește în câmp

×
Codul embed a fost copiat

După ani de așteptare, primii kilometri de pe Autostrada Zero, șoseaua de mare viteză care înconjoară Capitala, vor fi dați în folosință în următoarele săptămâni.

Este vorba despre o bucată de aproape 20 de kilometri, dar pe care șoferii vor putea circula doar pe jumătate. Asta pentru că nu există noduri rutiere care să lege localitățile învecinate.

În partea de nord a Capitalei, se văd primii kilometri de autostradă, între DN1 și Afumați. Ciotul are aproape 20 de kilometri, iar pe aici se va putea merge în următoarele săptămâni, promit oficialii de la Transporturi.

Așteptată de ani buni de șoferi A0 ar urma să ne scape de aglomerația de la intrarea în Capitală, dar și de cozile care se formează pe actuala centură. Pentru moment, însă, șoferii vor putea circula doar pe anumite bucăți. Din cei 19 kilometri care sunt gata vor putea fi folosiți doar 10, între DN1 Corbeanca și A3.

Restul drumului va rămâne până în toamna anului viitor la stadiul de muzeu. Nu există legături cu drumurile județene și naționale, iar lucrările pe lotul vecin nici nu au început.

Citește și
sosea ocolitoare
Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata

Cea mai mare parte a tronsonului din A0 Nord care nu va fi folosită este de la nordul rutier cu A3 și până spre DN2 la Afumați, unde autostrada se oprește în câmp, pentru ca autoritățile nu au reușit până în acest moment să construiască noduri rutiere, adică porțiuni de drum care să le permită șoferilor să urce pe autostradă.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Lotizarea făcută în trecut nu a dus la o situație normală, să faci legătura între DN 1 și DN 2, adică drumul care duce spre Buzău se oprește cu vreun kilometru, doi înainte de DN 2. Ne interesează ca cei 2 km să intre rapid în execuție, în aceste săptămâni vor fi recepționați pe acel tronson care ține de alt lot, astfel încât în primăvară să se intre în execuție pe lotul trei, să putem să folosim tot tronsonul.”

Totuși, cei 10 kilometri care vor putea fi folosiți îi vor ajuta pe șoferi să evite aglomerația din oraș sau de pe DN 1.

De exemplu, un drum obișnuit din Pipera până la aeroportul din Otopeni durează, în mod normal, 40 de minute pe o porțiune de 16 km. În schimb, pe noua rută, care include A3, A zero și o parte din DN 1, timpul scade la jumătate, chiar dacă distanța e mai mare.

Autostrada A0 are o sută de kilometri și este împărțită în șapte loturi, însă doar trei sunt avansate, iar două vor fi deschise în acest an. Pe restul porțiunilor, unii constructorii abia se mişcă, în timp ce alții doar acum se pot apuca de treabă.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Economia țării noastre a crescut cu doar 0,4% în trimestrul 3 față de trimestrul precedent
Economia țării noastre a crescut cu doar 0,4% în trimestrul 3 față de trimestrul precedent

Produsul Intern Brut (PIB) al României a crescut în trimestrul 3, în termeni reali, cu 0,4% faţă de trimestrul 2 al anului, arată datele semnal publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata
Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata

În timp ce autostrada Comarnic - Brașov rămâne un vis frumos pe hârtie, centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei le-ar putea face viața mai ușoară șoferilor care stau ore în șir în coloană, pe DN 1.  

Un accident pe o autostradă din Canada s-a terminat cu un spectacol de artificii extraordinar. Care este explicația
Un accident pe o autostradă din Canada s-a terminat cu un spectacol de artificii extraordinar. Care este explicația

O ciocnire între două autovehicule pe o autostradă din Canada s-a terminat cu... un extraordinar spectacol de artificii!

România va avea, în premieră, primul tunel forat pe o autostradă. Cum va arăta
România va avea, în premieră, primul tunel forat pe o autostradă. Cum va arăta

Premieră pe ruta viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu. Au început excavările la primul tunel forat pe o autostradă după Revoluție.

Ce alcoolemie avea șoferul care conducea haotic o cisternă cu GPL pe A2. A fost la un pas să producă o tragedie
Ce alcoolemie avea șoferul care conducea haotic o cisternă cu GPL pe A2. A fost la un pas să producă o tragedie

Un posibil dezastru a fost evitat noaptea trecută pe autostrada Autostrada Soarelui. Un șofer care se afla la volanul unei cisterne GPL a fost arestat de polițiști pentru conducerea sub influența alcoolului sau a altor substanțe.

Recomandări
Vladimir Putin, discurs de final de an în fața națiunii. Liderul Rusiei a râs de Zelenski: „Este un artist talentat”
Vladimir Putin, discurs de final de an în fața națiunii. Liderul Rusiei a râs de Zelenski: „Este un artist talentat”

Președintele rus Vladimir Putin și-a început vineri în jurul prânzului, la Moscova, sesiunea televizată anuală cu întrebări și răspunsuri, de sfârșit de an, în care urmează să treacă în revistă rezultatele înregistrate în 2025.

Fostul președinte al PNL, Ludovic Orban, s-ar putea întoarce în partidul liberalilor în 2026. Anunțul lui Ilie Bolojan
Fostul președinte al PNL, Ludovic Orban, s-ar putea întoarce în partidul liberalilor în 2026. Anunțul lui Ilie Bolojan

Fostul președinte al PNL, Ludovic Orban, în prezent președinte al partidului Forța Dreptei, s-ar putea întoarce în PNL în 2026, cu o funcție importantă.

Nicușor Dan, despre greșelile coaliției: „Da, păi să-i încurajăm că nu avem alternative”. Ce aşteptări are pentru anul viitor
Nicușor Dan, despre greșelile coaliției: „Da, păi să-i încurajăm că nu avem alternative”. Ce aşteptări are pentru anul viitor

Preşedintele Nicuşor Dan a afirmat, vineri, că este un lucru lăudabil că cele patru partide au fost dispuse să preia guvernarea României într-un moment în care ţara era într-o poziţie vulnerabilă, cu risc de retrogradare de către agenţiile de rating.