România, liderul Europei la numărul de morți pe șosele. Care e cel mai periculos oraş
România are în continuare cele mai periculoase șosele, pe care mor anual mai mulți oameni decât în orice altă țară europeană.
Potrivit datelor centralizate de Institutul Național de Statistică, doar anul trecut au fost aproape 2.000, iar alti 40.000 au fost răniți.
Majoritatea accidentelor, la lumina zilei
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Statisticile mai spun că majoritatea tragediilor s-au petrecut la lumina zilei, pe carosabil uscat, iar cele mai multe, în lunile iulie și august.
Octombrie 2019. 10 oameni și-au pierdut viața pe loc, iar alti 7 au fost răniți în cel mai grav accident de circulație produs în ultimii 5 ani. Carnagiul s-a petrecut pe șoseaua care face legătură între Urziceni și Slobozia, în județul Ialomița. Șoferul unui camion care transporta marfă a intrat în plin într-un microbuz cu navetiști.
Iunie 2019. 5 persoane s-au prăpădit, iar 7 au ajuns la spital după ce 3 mașini s-au ciocnit violent în timpul unei depășiri.
Acestea au fost doar două dintre cele 31.146 de accidente rutiere produse anul trecut pe șoselele din țară. Numărul este în ușoară creștere față de totalul înregistrat în 2018 sau 2017 și ne menține pe primul loc la acest capitol sumbru între țările europene.
Aceeași poziție nedorită în clasament o ocupăm și la capitolul morți și răniți. Am avut 1.864 de decedați, ce-i drept în ușoară scădere față de anii precedenți, dar și 39.669 de răniți, mai mulți față de 2018.
Cele mai multe victime, în rândul pietonilor
Cele mai multe accidente au fost cele între două vehicule: 15.812 care s-au soldat cu 793 de morți și 22.602 răniți. Foarte multe evenimente rutiere s-au petrecut intre un vehicul și pietoni, 8176, din care au rezultat 693 de morți, dar am avut aproape la fel de multe accidente în care a fost implicat un singur vehicul, iar bilanțul a fost la fel de dramatic.
Dacă ar fi să analizăm cine au fost cei care și-au pierdut viața în aceste accidente, constatăm că cei mai mulți morți au fost din rândul pietonilor, 729. 628 dintre decedați au fost conducători auto sau pasageri ai mașinilor implicate. Bicicliștii au avut și ei o pondere semnificativă cu 198 de persoane care și-au pierdut viața și, nu în ultimul rând, căruțașii sau pasageri ai atelajelor, o adevărată problemă de pe șosele, mai ales pe timp de noapte.
Când ne uităm la distribuția numărului total al accidentelor pe întreg anul trecut, observăm că majoritatea s-a produs în lunile iulie și august. Cele mai puține au fost în ianuarie și februarie.
Pentru că vorbim de carosabil, statisticile ne arată că mult mai multe accidente s-au produs în 2019 pe carosabil uscat, care teoretic n-ar trebui să pună probleme. La fel, în mod ciudat, se constată că marea parte a acestor evenimente a avut loc la lumina zilei.
Bucureștiul are cele mai periculoase șosele
Din același statistici vedem și care sunt orașele cu cele mai periculoase șosele. Pe prima poziție se află evident Bucurestiul, aici fiind și cele mai multe mașini din țară. Pe locul doi se află Clujul, urmat îndeaproape de Iași, Prahova și Constanța.
În România, la finalul anului trecut erau înmatriculate peste 8.700.000 de vehicule din care aproape 7.000.000, autoturisme. Din totalul vehiculelor, aproape jumătate au o vechime între 10 și 20 de ani, iar 1.500.000 au peste 20 de ani.