Ministerul Transporturilor mai propune 645 de kilometri de autostrada pe hartie. Varianta "actualizata" a Master Planului

autostrazi

Varianta actualizata a Master Planului de Transport, realizata in urma dezbaterilor publice, prevede constructia a 1.300 de kilometri de autostrada, pana in 2030, dublu fata de nivelul stabilit in formula initiala a strategiei.

Dupa dezbateri a fost propusa constructia unor sectoare de autostrada care figurau initial ca drum expres, respectiv Sibiu-Pitesti, Bacau-Pascani, Targu Neamt-Iasi-Ungheni si Targu Mures-Targu Neamt (ultimul ca autostrada construita in mai multe etape), potrivit Mediafax.

Totodata, in document sunt incluse o noua centura ocolitoare cu profil de autostrada pentru Bucuresti si mai multe sectoare de drumuri expres care initial faceau parte din reteaua Trans Regio. "Dupa dezbaterea publica au fost propusi 1.301 km de autostrada, cu un plus de 645 km fata de versiunea initiala a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio si Euro Trans si 67 de variante de ocolire de sine statatoare sau parte a proiectelor de autostrada sau drumuri expres, la care se adauga centura Bucurestiului la profil de autostrada. Investitia in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate investitie in autostrazi", arata Ministerul Transporturilor.

Pe sectorul feroviar, noua varianta a documentului prevede investitii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor cai ferate cu potential economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reteaua TEN-T core (425 km) si dezvoltarea unor sectoare de cale ferata de mare viteza (peste 1.000 de km). Totalul investitiilor in acest sector este de 19 miliarde de euro. In ceea ce priveste sectorul naval, propunerile vizeaza 752 km de cai navigabile si modernizarea a 12 porturi, cu investitii estimate la peste 2 miliarde de euro. Ultima varianta a Master Planului recomanda investitii in infrastructura a 14 aeroporturi, in valoare de 588 milioane euro, in timp ce suma revizuita pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.

Valoarea totala a investitiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pana in 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiata de cea din prima varianta a strategiei. In septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunta ca Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, conform Master Planului de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat in ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016. Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020. Documentul de implementare a Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament.

Citește și
corporatisti Pipera
Calvarul zilnic a 250.000 de corporatisti care lucreaza in nordul Capitalei. Cate ore sunt pierdute in trafic sau la metrou
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Consultantul statului roman pentru realizarea Master Planului este compania americana AECOM, in baza unui contract de 9,5 milioane lei fara TVA, atribuit in 2012. Termenul avansat de autoritati pentru finalizarea documentului a fost amanat de mai multe ori.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
PNL anunta ca NU va vota Masterplanul de Transport fara autostrada dintre Moldova si Transilvania
PNL anunta ca NU va vota Masterplanul de Transport fara autostrada dintre Moldova si Transilvania

PNL a adoptat vineri o rezolutie in care se arata ca PNL nu va vota in Parlament ordonanta de urgenta privind Masterplanul General de Transport daca documentul nu va contine si autostrada care sa lege Moldova de Transilvania.

Calvarul zilnic a 250.000 de corporatisti care lucreaza in nordul Capitalei. Cate ore sunt pierdute in trafic sau la metrou
Calvarul zilnic a 250.000 de corporatisti care lucreaza in nordul Capitalei. Cate ore sunt pierdute in trafic sau la metrou

Viata unui sfert de milion de corporatisti din Bucuresti inseamna ore bune pierdute la metrou sau in trafic. O treime dintre oamenii care lucreaza la birouri, in Capitala, au locul de munca in zona de nord a orasului.

Strategia autostrazilor in varianta finala a MasterPlanului. Ce intentioneaza sa faca Romania cu actualele coridoare europene
Strategia autostrazilor in varianta finala a MasterPlanului. Ce intentioneaza sa faca Romania cu actualele coridoare europene

MasterPlanul General de Transport, documentul cheie care va sta la baza obtinerii fondurilor europene in infrastructura in exercitiul financiar 2014 - 2020, va ajunge pe masa Guvernului cel mai probabil in luna ianuarie.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.