O nouă metodă de înşelăciune face victime. Cum acționează escrocii
Poliţia Română atrage atenţia asupra fraudelor prin apeluri telefonice, victimele fiind determinate să transmită atacatorilor date personale, bancare sau de autentificare ce sunt apoi utilizate în scopul comiterii altor fapte de natură penală.
„Vishingul (voice phishing) este o metodă de înşelăciune prin care autorii apelează şi poartă convorbiri telefonice cu persoanele vătămate şi pretind a fi reprezentanţi ai unor entităţi private. Prin utilizarea unor tactici ingenioase de manipulare, ei obţin date personale sau informaţii financiare de la persoanele vătămate", se precizează într-un comunicat transmis sâmbătă de Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), potrivit Agerpres.
Poliţiştii îi sfătuiesc pe cetăţeni ca în astfel de situaţii să nu accepte să facă ceea ce li se cere prin telefon, să nu efectueze plăţi în conturile care le sunt indicate şi să nu ofere date personale sau bancare.
„Nu accesaţi eventuale link-uri de acces puse la dispoziţie, de către persoane necunoscute, în timpul sau după încheierea apelurilor telefonice de tip vishing şi să nu tastaţi pe telefonul mobil anumite secvenţe de cifre comunicate de către autori, pe durata convorbirilor. Dacă aţi fost prejudiciaţi, anunţaţi Poliţia prin apelarea numărului de urgenţă 112 sau adresaţi-vă celei mai apropiate unităţi de poliţie", se mai menţionează în comunicat.
Poliţia Română recomandă prudenţă în divulgarea informaţiilor de identificare personală, ce pot fi utilizate pentru "a fura" identitatea sau pentru a accesa alte conturi sau servicii, precum şi a informaţiilor privind conturile bancare şi alte date financiare.