Cum arată Portul Giurgiu după ce a fost modernizat. Lucrările au costat 37 de milioane de euro
Lucrările la Portul Giurgiu de pe Dunăre s-au încheiat, iar din septembrie va putea fi folosit la capacitate maximă. Potrivit autorităților, pe acolo vor avea acces peste un milion de tone de marfă în fiecare an.
Construcția modernizată va genera și câteva sute de locuri de muncă. Portul are un rol important pentru transportul pe apă în Europa și este unul dintre cele mai mari puncte de legătură fluvială din România.
Cu o investiție de 37 de milioane de euro, în mare parte fonduri europene, Portul Giurgiu de pe Dunăre a fost modernizat pentru a permite transferul rapid al mărfurilor între nave, trenuri și camioane.
Gândit inițial pentru cereale, va permite acum gestionarea mai multor mărfuri - de la îngrășăminte, produse petroliere și până la tablă pentru fabricile auto din România. Totodată, marfa românească poate fi exportată rapid spre vestul Europei.
Marian Maroiu, AFDJ Giurgiu: „Acest port va avea o capacitate de peste un milion de tone marfă pe an, ceea ce implicit va duce la creșterea veniturile atât pentru companii și la bugetul statului. Și când avem o structură modernă și agenții economici nu ne vor ocoli și vor veni să descarce marfă în aceste porturi care au toate dotările necesare.”
Recepția va avea loc în toamnă, iar până atunci autoritățile vor scoate la licitațiile noile spații. Construcția are 7 cheuri moderne, adică platforme construite unde pot acosta nave comerciale de mari dimensiuni.
Portul are deschidere la Marea Neagră și se ajunge foarte ușor în Portul Constanța Sud, iar de acolo în inima Europei. Din orașul de la malul Dunării, mărfurile pot ajunge și în Ungaria, Austria, Germania sau chiar Luxemburg.
Portul Giurgiu joacă un rol strategic în rețeaua de transport a Europei, fiind unul dintre cele mai importante puncte de legătură fluvială ale României. Imaginați-vă că un singur convoi de până la 6 barje poate transporta până la 12.000 de tone de marfă – echivalentul a 500 de camioane. Această capacitate înseamnă mai puțin trafic pe șosele, costuri de logistică mai mici, dar și poluare redusă.
Lucrările au fost făcute în mare parte pe Dunăre, iar constructorul dă asigurări că poate fi folosit în orice moment al anului. Vechiul port avea doar două spații de operare portuară, dar erau prea puțin folosite din cauza nivelului scăzut al apei. În plus, nu existau utilități.
Pavel Ionițoaie, manager de proiect: „Proiectul a presupus modernizarea a 7 dane aferente portului din Giurgiu. 80% a fost făcută de pe apă, lucru care nu e simplu pentru că și nivelul Dunării flutează.”
Noi lucrări sunt anunțate și în Portul din Corabia, care urmează să fie reabilitat și modernizat, cu o investiție de peste 40 milioane de euro.