Masinile inmatriculate in Bulgaria, implicate in 11% dintre accidente: "Cam toti fac ilegal. Multi nu fac ITP-ul"

Ultima actualizare: 30-06-2014 07:01

Statistici ingrijoratoare pe sosele. Masinile inmatriculate in Bulgaria au fost implicate anul trecut in 11% dintre accidente. Multe autovehicule sunt intr-o stare proasta si trec ilegal inspectia tehnica periodica. Si polita RCA acorda greu despagubiri.

Pe Ionut il gasim in cartierul Grivitei, din Bucuresti, probandu-si masina inmatriculata in Bulgaria. Driftul ii iese pe jumatate, pentru ca are probleme la o roata. Sustine, insa, ca masina este in stare buna, iar ITP-ul si l-a facut la Ruse legal, spre deosebire de altii. "Cam toti fac ilegal. Multi nu fac ITP-ul, merg fara ITP", sustine el.

Registrul Auto Roman, care face inspectia tehnica periodica, a respins 20% dintre masinile inmatriculate in Bulgaria. "Statistic vorbind, mai multe defectiuni se identifica la masini inmatriculate in Bulgaria, fata de cele inmatriculate in Romania. Sunt deficiente la sistemul de franare si la sistemul de iluminat", spune Cristian Bucur, reprezentant RAR.

Asa se explica de ce, desi reprezinta 2% din numarul de masini, cele inmatriculate la sud de Dunare au fost implicate in 950 de accidente, adica 11% din total. In aproape 700 de cazuri, de vina au fost soferii masinilor cu numere de Bulgaria.

Pentru ca in Romania circula peste 100.000 de masini inmatriculate in Bulgaria, au aparut si afaceri care sa raspunda nevoilor soferilor acestor autoturisme. De pilda, la numai 100 de metri de Ministerul Transporturilor va puteti cumpara o polita RCA din Bulgaria.

Cel care le vinde spune ca politele sunt pe numele adevaratului proprietar al masinii, de regula un cetatean bulgar. "Sunt persoane fizice in Bulgaria care au cate 3.000 de masini", afirma el.

De multe ori, polita RCA este o simpla hartie, spun brokerii, pentru ca pagubitii nu-si primesc banii pentru reparatii. "Avem 5.000 de procese pe rol, indreptate impotriva asiguratorilor bulgari, deoarece aceste despagubiri intarzie foarte mult", explica Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Societatilor de Asigurari.

Olanda, Spania sau Italia au rezolvat aceasta problema si ii obliga prin lege pe soferi sa-si inscrie masinile dupa 3 luni de la intrarea in tara. La noi, un autoturism inmatriculat peste granita poate circula nelimitat.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO