Mașinile de marfă și cele care strâng gunoiul ar putea fi interzise pe timpul zilei, pentru a reduce traficul și poluarea
Mașinile de marfă, dar și cele care strâng gunoiul ar putea fi interzise pe timpul zilei, în Capitală, ca sa nu mai încurce traficul, și pentru a reduce poluarea. Sau cel puțin asta își propune un proiect aflat în dezbatere publică.
Ideea îi nemulțumeste pe comercianți și pe transportatori, care ar trebui să angajeze oameni special pentru turele de noapte. În Cluj, de exemplu, se întâmplă asta de peste 10 ani.
Dacă va fi adoptat proiectul transportatorii vor putea livra marfă între 22 și 6 dimineața. Astfel de regulamente există deja în orașe ca Paris sau Berlin.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: „Astăzi nu există interval orar pentru restul orașului, există pentru centrul istoric, și de aceea vedem prima bandă ocupată în fiecare dimineață, la orele cele mai încărcate și din măsurătorile noastre pentru o arteră cu 2 sensuri, în momentul în care ai paralizat un sens, 50% din trafic s-a adăugat la cealaltă bandă”.
Rămâne de văzut, însă, cum va fi rezolvată problema zgomotului făcut de camioane si camionete.
Ioan Rudu, directorul comercial al unui magazin: „Cum se va face aprovizionarea noaptea când majoritatea unităților comerciale sunt situate în oraș? Vă imaginați, se scapă marfa, cade marfa. La noi se întâmplă că și ziua uneori sesizează cetățenii că e zgomot, dar noaptea, când este timpul de odihnă”.
În plus, proiectul înseamnă și costuri suplimentare.
Feliciu Paraschiv, vicepreședinte ANCMMR: „E greu de găsit personal. Pe timpul nopții înseamnă niște costuri suplimentare pentru că trebuie plătite niște sporuri de noapte, după o tură de noapte dacă e mai mare de 10 ore e nevoie să-i dai omului 2 libere, asta înseamnă că trebuie mai mulți angajați”.
Marius Răducanu, reprezentant firmă de transport: „Nouă ca transportatori o să ne crească prețurile pentru transport, pentru cursele efectuate pentru că șoferii o să vrea bani în plus și nu știu câți o să accepte să lucreze noaptea să livreze”.
Vizate sunt și firmele de salubritate. Acestea vor fi obligate să ridice deșeurile dimineața devreme.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti, marfa, poluare, trafic, gunoi, myimpact,
Dată publicare:
07-12-2023 19:19