Inca o reclamatie privind dispartia de bani din cutii de valori. Numarul plangerilor a ajuns la 11
Inca o reclamatie a fost depusa, miercuri dupa-amiaza, la Politie, in cazul disparitiei de bani si bunuri din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul municipiului Pitesti.
Potrivit purtatorului de cuvant al IPJ Arges, comisar sef Danut Dinu, politistii se asteapta sa primeasca si alte reclamatii in urmatoarele ore, iar dupa ce toate persoanele isi vor verifica, in interiorul bancii, cutiile de valori, se va sti numarul final al sesizarilor in acest caz, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Noi speram sa ramana asa, dar vom vedea ce s-a intamplat. Pana acum avem 11 reclamatii. Toti cei care au venit catre Politie au reclamat ca le-au disparut sume mari de bani, cea mai mica este de peste 100.000 de euro, iar cea mai mare de 400.000 de euro. Sunt zeci de politisti angrenati in ancheta, se lucreaza continuu si speram sa avem foarte curand rezultatele anchetei", a declarat purtatorul de cuvant al IPJ Arges, comisar sef Danut Dinu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit unor surse judiciare, suma totala disparuta din cele 11 cutii de valori, cu preponderenta sume mari de bani si bijuterii, este de aproximativ doua milioane de euro.
Numarul reclamatiilor privind disparitia de bani din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului a ajuns la 11, dupa ce miercuri alte trei persoane au depus plangeri.
Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Pitestiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt inchiriate, iar 37 dintre acestea nu fusesera verificate, pana miercuri, de catre clienti.
Prima reclamatie privind disparitia de bijuteri si bani dintr-o cutie de valori de la a sucursala BCR din centrul Pitestiului a fost depusa vineri, cand o familie a reclamat ca din cutia de valori i-au fost furati 130.000 de dolari si 49.000 de lei, precum si bijuterii din aur si un ceas vechi de o suta de ani.
Luni, la Politia Arges au fost depuse alte trei reclamatii privind disparitia de bani din cutii de valori de la aceeasi banca. Pagubitii au reclamat disparitia a 131.000 de euro, 400.000 de euro, respectiv 130.000 de euro.
Marti dimineata, un barbat a reclamat Politiei disparitia a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a bancii, in cursul zilei de marti fiind depuse alte trei reclamatii privind disparitia unor sume mari de bani.
Surse din randul anchetatorilor spuneau ca exista doi suspecti principali in acest caz, intre care un barbat cu cetatenie romano-spaniola.
Sursele citate spun ca cei doi barbati sunt clienti ai bancii de mai mult timp, iar in ultimele patru luni ar fi intrat frecvent in banca, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, dupa ce au avut si ei bunuri in mai multe cutii de valori ale unitatii si si-ar fi facut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi in conditiile in care acestia apar in imaginile de pe camerele de supraveghere ale bancii, surprinse vineri, inainte de a fi depusa prima plangere.
Directorul de comunicare al BCR Ionut Stanimir a declarat, marti, ca nu exista indicii privind vinovatia vreunui angajat al bancii in cazurile privind disparitia unor bani si valori, reclamate la Politie, iar banca va evalua "obligatia morala" de a despagubi clientii, chiar daca nu exista o obligatie contractuala.
El le-a descris jurnalistilor sistemul de securitate al bancii din zona de Tezaur si procedura deschiderii unei casete de valori, cu "trei bariere de securitate", precizand ca in niciun moment "un angajat al bancii nu vede, nu observa, nu are idee ceea ce se afla in interiorul acesteia".
Intrebat daca exista posibilitatea ca un client care are o caseta inchiriata sa poata deschide o alta caseta pe care a avut-o candva si dupa care si-a facut mulajul cheii, Stanimir a precizat ca "nu exista aceasta posibilitate" si i-a indemnat pe jurnalisti sa intrebe organele de ancheta despre acest mod de operare.
Chestionat daca se schimba incuietorile in momentul in care o caseta de valori este inchiriata de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat ca o sa verifice "acest aspect", iar intrebat din nou daca se poate face un mulaj dupa cheie Stanimir le-a spus jurnalistilor ca nu poate comenta si i-a indemnat din nou sa intrebe Politia despre o asemenea situatie.