În mai puțin de patru ani ar trebui să circulăm pe autostrada Moldovei, dacă ne luăm după ce promit autoritățile. Marți a fost semnat contractul pentru primul tronson din cele 13.  

Până în 2026, constructorii trebuie să facă în total 42 de poduri și pasaje, șase noduri rutiere, stații electrice și perdele forestiere.

Contractul semnat, marți, în valoare de 1,2 miliarde de lei, vizează al doilea tronson din viitoarea Autostradă a Moldovei, adică o mica parte din drumul care va lega orașele Ploiești și Buzău.

Sunt puțin peste 28 de kilometri, între Mizil și Pietroasele. În evaluare se află alte 12 sectoare de drum care vor face legătura între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Autostrada Moldovei, pe care urmează să fie ridicate 42 de poduri și pasaje, va marca o premieră în țara noastră.

A7 va fi prima autostrada din România prietenoasă cu mediul. Vor fi montate pe parcursul ei 24 de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, iar pe partea stânga a drumului vor fi plantate 65 de perdele forestiere care vor proteja iarna, de zăpadă, un traseu de 63 de kilometri.

Termenul final de execuție pentru A7 este foarte ambițios. În 2026 ar trebui să circulăm fir întins de la Ploiești la Pașcani.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor:Le-am dat target celor de la CNAIR. Nu o să aștept mai 2023. Până la sfârșitul acestui an trebuie să semneze toate cele 13 contracte, astfel încât să existe 4 ani de execuție, iar în 2026 să fie terminate aceste lucrări.

Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților: Vor decala cu un an de zile îndeplinirea acestor jaloane. Trebuie să fim corecți și să echilibrăm dezvoltarea geografică a României și să vedem că, din sudul României, au plecat cei mai mulți români în străinătate.

Semnarea contractului este un moment istoric pentru întreaga regiune a Moldovei, spune Lucian Bode, fost titular la Transporturi, în prezent ministru al Internelor.

Lucian Bode, ministrul de Interne: Este cel mai avansat dintre proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei și proiectul care va absorbi cei mai mulți bani din PNRR. Este foarte important să continuăm acest proiect până la Siret.

Autostrada Moldovei este un proiect început în 2016, dar până acum au fost construiți numai 16 km, parte din centura ocolitoare a municipiului Bacău. Șoseaua de mare viteză ar urma să aibă 314 km, iar costul proiectului depășește un miliard de euro.