Gigantul Amazon, îngenuncheat de un angajat din România. Ce daune trebuie să-i plătească pentru hărțuire. Reacția companiei
Un angajat al centrului Amazon din Iași a câștigat în primă instanță un proces împotriva companiei, pe care o acuză de hărțuire și o obligă la plata unor daune morale de 200.000 lei. În replică, Amazon spune că angajatul nu-și făcea treaba.
Un angajat al Amazon Development Center România, centrul de dezvoltare din Iași al gigantului american, a obținut în instanță daune morale de 200.000 lei și obligarea companiei de a înceta "actele de hărțuire morală", precum și anularea măsurii de plasare a sa în programul de îmbunătățire profesională Pivot, potrivit Profit.
Angajatul este chiar managerul centrului, susține sursa citată. Sentința nu este însă definitivă, iar Amazon a anunțat deja că va face recurs.
"Un angajat a fost hărțuit de către una dintre cele mai mari companii de comerț electronic din lume. Hărțuirea s-a centrat în jurul utilizării ilegale de către companie a unui plan de îmbunătățire a performanței (Performance Improvement Plan - PIP), un instrument care ar trebui să fie destinat dezvoltării angajaților, dar care a fost utilizat pentru a-i forța pe angajați să se epuizeze și, eventual, să plece”, a declarat avocata angajatului.
”În acordarea acestor daune, judecătorii au transmis un mesaj puternic către corporațiile de trilioane de dolari: românii nu sunt de unică folosință sau trecuți cu vederea. Nu suntem o piață îndepărtată sau nesemnificativă în care companiile globale pot impune practici neloiale fără consecințe. Decizia instanței subliniază faptul că trebuie respectată demnitatea angajaților români. Corporațiile multinaționale, oricât de puternice ar fi, trebuie să respecte legea și să respecte drepturile angajaților", a mai spus avocata.
Amazon: ”Trebuie să ținem cont de interesul nostru ca societate”
La rândul lor, cei de la Amazon spun că vor face recurs, angajatul respectiv se încadra în rândul celor care nu își făceau treaba, iar ei trebuie să-și urmărească interesele.
"Am creat mii de locuri de muncă permanente în România. Ca majoritatea companiilor, avem un proces de management al performanței care îi ajută pe managerii noștri să identifice cine din echipele lor are performanțe bune și cine are nevoie de mai mult sprijin.
Marea majoritate a colegilor noștri îndeplinesc sau depășesc în mod regulat așteptările, dar pentru numărul mic de angajați care nu o fac, le oferim coaching și oportunități pentru a-i ajuta să se îmbunătățească. Dacă nu reușesc să facă acest lucru, este posibil să fim nevoiți să discutăm despre plecarea lor din companie. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont atât de interesul angajatului, cât și de interesul nostru ca societate", a transmis Amazon pentru sursa citată.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: iași, proces, hartuire, amazon, daune morale, angajat,
Dată publicare:
11-10-2024 17:31