Explicațiile STS în cazul tinerelor dispărute la Caracal. Fata a sunat de 3 ori la 112 în 7 minute
Responsabilii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au oferit explicații, vineri, în cazul fetelor dispărute la Caracal.
Potrivit unui comunicat, în cursul zilei de joi, s-au făcut trei apeluri la numărul de urgență 112, în timpul unuia dintre ele apelanta oferind informații de pe o carte de vizită pe care a găsit-o la adresa unde se afla.
Primul apel a fost efectuat la ora 11:05, însă acesta a fost întrerupt după numai câteva secunde.
Al doilea apel a venit după un minut, la ora 11.06. În timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, oferind doar date privind o adresă de pe o carte de vizită pe care a găsit-o la locația în care se afla, potrivit comunicatului STS.
La ora 11:12 s-a primit un nou apel la 112, care a fost preluat de dispecerul Poliției, însă în comunicat nu se menționează cât a durat acesta și cum s-a întrerupt apelul.
Prezentăm integral comunicatul STS:
"La fiecare din cele trei apeluri, informația de localizare primară a fost disponibilă la nivelul Dispeceratului de Poliție, fiind transmisă de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unui identificator de sector de celulă (cell-id/sector-id), conform art. 27 din Decizia ANCOM nr. 1023/2008. Această informație de localizare primară a fost preluată de sistemele informatice SNUAU și pusă la dispoziţia operatorilor 112 şi dispecerului Poliției, în sistemul informatic GIS, așa cum a fost primită, pe timpul procesării apelului.
Referitor la cazul aflat în discuție, către numărul de urgență 112 au fost inițiate 3 apeluri la 112:
Primul apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:05:07
- 11:05:41: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:05.52: apelanta a deconectat apelul cu operatorul 112
- 11:06:55: dispecerul Poliției a preluat cazul de la operatorul 112, apelanta nemaifiind în convorbire;
Al doilea apel a fost preluat de operatorul 112, la ora 11:06:25
- 11:06:55: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:07:53: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Pe timpul discuției cu dispecerul de la Poliție, apelanta nu a reușit să furnizeze date privind adresa/locația în care se află, dar a furnizat o adresă de pe o carte de vizită pe care o găsise în locația în care se afla. Apelanta a menționat că nu știe dacă adresa de pe cartea de vizită este cea în care se află la momentul apelului.
Al treilea apel a fost preluat de operatorul 112 la ora 11:12:36
- 11:12:43: operatorul 112 a apelat dispeceratul Poliției
- 11:12:51: dispecerul Poliției a preluat apelul, fiind în legătură directă cu apelanta;
Ulterior, pentru a obține informații suplimentare referitor la locul în care se afla apelanta, operatorul 112 a încercat de nouă ori să reapeleze numărul de pe care s-a efectuat apelul, la toate aceste apeluri intrând mesageria vocală.
STS nu identifică locul telefonului și nici celula operatorului de telefonie prin care se efectuează apelul.
Toate aceste informații sunt furnizate de către furnizorul reţelei publice mobile de telefonie la iniţierea apelului, sub forma unor sectoare de cerc și sunt disponibile la nivelul operatorilor și dispecerilor implicați în gestionarea cazului".
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!