Europarlamentarii vor să impună aceleași reguli la bagajele de mână în toată Uniunea Europeană
Europarlamentarii cer companiilor aeriene să folosească aceleași dimensiuni pentru bagajele de mână și să elimine taxele ascunse pentru transportul lor, în toată Uniunea Europeană.
În prezent nu există o legislație unitară așa că fiecare are propriile reguli. Rezoluția deputaților se bazează pe o decizie a Curții de Justiție, conform căreia bagajele de mână sunt indispensabile pasagerului, drept urmare, compania aeriană nu ar trebui să ceară un tarif suplimentar.
Câțiva bărbați au fost surprinși în mijlocul terminalului plecări, din aeroportul de la Otopeni, cu bagajele răvășite, în timp ce încercau să scape de o geantă pentru care ar fi fost nevoiți să plătească în plus. Mutau lucrurile din bagajul de mână în cel de cală, astfel încât să nu depășească limita impusă de compania aleasă. Alte femei, în schimb, au plătit pentru neatenția lor.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Reporter: Câte bagaje aveți?
Pasager: „Vreo patru, cinci. Avem, mămică, avem. Pleci atâtea zile, trebuie să avem și bagaje la noi. Noi am depășit cu un kilogram, cred și ne-a pus să mai dăm 70 de euro. O păcăleală, pur și simplu o păcăleală”.
Aceste situații apar pentru că nu există o dimensiune și nici o greutate standard pentru bagajele de mână. Acum fiecare transportator are propriile reguli, ceea ce poate crea confuzie printre pasageri și poate aduce costuri suplimentare.
În prezent, dimensiunile bagajelor acceptate de companiile aeriene la bord au limite cuprinse între 40 și 55 de centimetri, asta dacă ne referim la înălțimea bagajului. Există diferențe și în ceea ce privește greutatea. În timp ce unele companii acceptă bagaje de zece kilograme, altele se limitează doar la șapte. Toate aceste diferențe pun probleme în special celor care călătoresc cu escală, și ajung să zboare cu mai multe companii.
Pasager: „Am verificat la fiecare zbor ce dimensiuni au și după aia a fost OK”.
Reporter: Aveți valize diferite pentru fiecare companie?
Pasager: „Exact. Din păcate am, că e nevoie”.
Pasager: „Plătești pentru fiecare și atunci n-ai probleme”.
Reporter: Cât ați plătit în plus?
Pasager: „Nu mai știu, destul de mult. Bagajele sunt cam cât e și zborul”.
Tocmai de accea, Uniunea Europeană vrea ca bagajele de mână, cu care pasagerii urcă în avion, să aibă aceleași dimensiuni și aceeași greutate, indiferent de compania aeriană. În plus, europenii vor să elimine și așa-numitele „taxe ascunse” care apar pe parcursul cumpărării biletelor, iar pasagerii să știe din prima cât au de dat. De exemplu, un bilet până la Barcelona, deși inițial costa 60 de euro, la final, prețul a crescut considerabil.
Nicu Ștefănuță, europarlamentar: „Uniunea Europeană cere companiilor să fie transparente în ceea ce privește tarifele. De altfel, regulamentul european stabilește că orice posibil client, trebuie să aibă acces, în orice moment al rezervării, la toate tarifele și taxele zborului dorit”.
Deputații se bazează pe o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene, din 2014, care a stabilit că o companie aeriană este obligată să transporte, gratuit, în cabină, obiectele și bagajele pe care pasagerul le păstrează cu el. Decizia a venit ca urmare a reclamației unui pasager spaniol, care a plătit unei companii autohtone 40 de euro pentru două bagaje de zbor. Însă, nu a fost niciodată pusă în aplicare.