Eroarea umană, cauza cea mai probabilă a ciocnirii metrourilor din stația Timpuri Noi. Succesiunea evenimentelor
Cel mai probabil o eroare umană ar fi condus la incidentul produs la metrou, săptămâna trecută, când două trenuri s-au ciocnit în stația Timpuri Noi, pe aceeași linie.
Concluzia aparține oficialilor de la Ministerul Transporturilor. În paralel, toți angajații de la metrou vor fi examinați, iar Consiliul de Administrație Metrorex a cerut suspendarea a doi directori.
La ora 18:43 s-a declanşat lanţul de greşeli, iar la ora 19:06 cele două trenuri s-au ciocnit în stația Timpuri Noi. În înregistrările camerelor de supraveghere se văd mai multe garnituri de metrou care ajung și staționează în stații, în timp ce alt tren circulă fără călători.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit notei de informare, totul ar fi pornit de la un tren rămas defect la plecarea din stația Dristor 1 spre Stația Nicolae Grigorescu, pe firul I, cu ultimele două vagoane la peron și restul în tunel.
Trei minute mai târziu, din spate a venit o altă garnitură plină cu pasageri. A fost oprită în tunel, înaintea staţiei Dristor 1 în care staţiona metroul defect. O altă garnitură aflată pe aceeași linie a fost pusă în așteptare în staţia Timpuri Noi. Era ora 18:49 .
În acel moment, mecanicul metroului defect a anunțat că se mai poate mișca doar în sens opus, adică spre stația Mihai Bravu, de unde venise. La nivel superior s-a decis scoaterea din circulație a trenului spre Depoul Ciurel.
Pentru asta era nevoie de eliberarea liniei, așa că metroul venit din spate, care aștepta în galerie, și-a schimbat direcția și a mers pe contrasens până la stația Mihai Bravu, unde a oprit la peron.
De aici, la indicațiile primite, mecanicul a plecat către stația Timpuri Noi pe firul 2 de circulație, cu instalația automată de protecție dezactivată, conform reglementărilor. Adică a trecut pe roșu controlat.
Din cauze încă necunoscute, trenul NU a ajuns pe o cale liberă, ci în fața metroului care era staționat la Timpuri Noi. Dacă cele două garnituri ar fi avut viteză s-ar fi produs un dezastru.
Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Așa ceva se poate întâmpla doar în zona macazelor, în locurile unde se realizează reorganizarea traficului, de către oameni.”
De altfel, și în documentul înaintat ministerului, Metrorex susține că operațiunile făcute de diferiți angajați ar fi condus la acest incident.
Deși se ocupa de una dintre cele mai importante stații de la metrou, funcționarul care controla mișcarea trenurilor era angajat din noiembrie. Asta în condițiile în care, potrivit contractului, trebuia să aibă o vechime de doi ani. De altfel, nu este prima dată când se ridică problema slabei pregătiri a angajaților. Într-un târziu, Metrorex a anunţat verificări suplimentare și controale la atelierele de instruire profesională.
Mihai Barbu, președinte Consiliu de Administrație Metrorex: „Conducerea executivă a Metrorex a luat măsura reexaminării pe termen scurt a personalului cu responsabilități pentru siguranța circulației și s-a deschis o cercetare administrativă în vederea edificării a ceea ce s-a întâmplat la Timpuri Noi”
Între timp, conducerea Consiliului de Administrație a cerut suspendarea a doi directori, de la infrastructură și exploatare. Raportul final întocmit de Agenţia de Investigaţie Feroviară trebuie să lămurească exact ce s-a întâmplat.