E aglomerație pe toate aeroporturile din Europa. Ce ne sfătuiesc companiile aeriene
Dacă aveţi un zbor planificat în următoarea perioadă, este recomandat să ajungeți la aeroport cu cel puțin trei ore înainte, ca să nu pierdeți avionul.
După ridicarea restricțiilor sanitare, fluxul de pasageri a crescut, însă companiile aeriene și cele care gestionează procesele de check-in, îmbarcare sau bagaje și-au redus personalul în pandemie. Aşadar, pe marile aeroporturi s-au format cozi uriașe.
„Imaginile sunt reale, filmate acum 20 de minute", scrie o româncă aflată pe aeroportul din Tel Aviv. Coada s-a format la controlul de securitate, unde femeia în cauză spune că a așteptat patru ore.
Mii de oameni au trecut prin emoții similare pe Aeroportul din Birmingham, pe când așteptau o cursă cu destinația Cluj.
„Am așteptat și a fost haos. Noi chiar era să pierdem avionul şi ne-am panicat" a explicat o pasageră
„Niște cozi infernale, fără exagerare!"
Și pe Aeroportul Otopeni este multă lume, atât la plecări, cât și la sosiri. Iar în alte locuri din țară au apărut probleme cu benzile de bagaje care nu funcţionează.
Pasagerii primesc notificări de la companiile aeriene, prin care sunt sfătuiți să ajungă mai devreme la aeroport.
Răzvan Pascu, consultant în turism: „Lucrul ăsta se întâmplă cam prin toată Europa. Mă uitam pe un anunț făcut de aeroportul de la Manchester prin care le recomanda pasagerilor să ajungă cu cinci ore înainte de îmbarcare, deci nu aș glumi cu asta".
Cosmin Vasile, reprezentantul unei agenții de turism: „Mă aștept ca în următoarea perioadă, în două săptămâni așa, să se aglomereze, cererea este mai mare".
Lipsa de personal provine din perioada pandemiei
O companie care asigură activităţile conexe are nevoie de 20 de persoane pentru birourile de check-in și de alte 40 pentru manipularea bagajelor. Majoritatea candidaților nu îndeplinesc însă condițiile de angajare, care presupun un istoric de muncă foarte clar.
Alexandra Huzuneanu, reprezentant al unei companii de servicii: „De cele mai multe ori, candidații sunt respinși pentru că nu pot arăta documentat ce au făcut în ultimii cinci ani."
Reprezentanţii companiilor aeriene speră însă că până la sfârșitul anului vor ajunge la capacitatea de dinaintea pandemiei.
David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj-Napoca: „Și aeroporturile, și companiile aeriene au luat măsuri de reducere a personalului și în unele cazuri a fost chiar șomaj tehnic."
Zsuz Trubek, manager de comunicare al unei companii aeriene: „Suntem într-un proces continuu de recrutare de piloți și însoțitori de zbor. Vom angaja mai mult de o sută de membri doar în următoarele luni."
Pe de altă parte, sindicaliștii TAROM au protestat, joi, nemulțumiți de salarii, dar și de faptul că sunt prea puțini, prin comparaţie cu volumul de muncă.
În plus, există în continuare riscul ca unele zboruri să fie anulate din cauza pandemiei. Așa s-a întâmplat cu sute de zboruri ale unor companii aeriene britanice, după ce un număr mare de angajați s-au îmbolnăvit de Covid.