Drumurile din România pe care au fost deja amplasate camerele mobile. Șoferii vor primi amenzile acasă
Șoferii care vor depăși limita de viteză vor primi amenzile direct acasă. Poliția Română anunță că a implementat noul sistem e-SIGUR, care momentan funcționează pe trei șosele.
Camerele mobile, cunoscute sub numele de pistoale radar, amplasate pe marginea drumului, vor înregistra activitatea din trafic în zona supravegheată, iar filmările vor fi trimise pentru a fi analizate de polițiști.
Șoferii care nu vor respecta regulile de circulație vor fi identificați și sancționați conform legii. Amenzile vor fi expediate direct la domiciliul conducătorilor auto, fără a fi necesară oprirea în trafic, transmite Poliția Română.
Noul sistem este activ deocamdată pe Autostrăzile A1 și A2 și pe DN2, în județul Vrancea, urmând să fie extins la nivel național.
Poliția Română spune că astfel va crește siguranța rutieră pe drumurile publice și le recomandă șoferilor să conducă responsabil și să respecte regulile de circulație.
Direcţia Rutieră a IGPR: Scopul principal este reducerea cu 50% a mortalităţii prin accidente rutiere până în 2030
”Aş vrea să reamintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2025, a fost operaţionalizat sistemul de monitorizare a traficului rutier e-Sigur, sistem care presupune supravegherea drumurilor naţionale sau a drumurilor cu risc rutier de la nivelul României, supraveghere prin intermediul dispozitivelor radar. Vorbim despre dispozitive radar tip pistol, care vor fi montate pe trepied. Ele vor putea fi observate pe marginea drumului, vor fi la vedere, vor funcţiona într-un mod automat, ceea ce presupune înregistrarea tuturor vehiculelor care depăşesc limita de viteză”, a declarat, marţi, Bogdan Oproiu, directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR.
El a precizat că primele radare au fost montate deja.
”În această perioadă ne aflăm într-o etapă de debut a sistemului e-Sigur, fapt pentru care îl putem întâlni momentan doar pe autostrada A1, tronsonul Bucureşti-Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa şi pe DN 2 pe raza judeţului Vrancea, iar etapizat acest sistem va fi implementat la nivelul întregii ţări. Scopul principal al sistemului este acela de a asigura o fluenţă a traficului rutier şi de a ne îndeplini ţinta de ţară, respectiv reducerea cu 50% a mortalităţii până în anul 2030”, a explicat directorul adjunct al Direcţiei Rutiere.
Bogdan Oproiu a explicat cum vor fi sancţionaţi şoferii care au depăşit viteza legală.
”Procesul de implementare a acestui sistem e-Sigur va fi următorul: după încheierea activităţii, poliţistul rutier va descărca toate datele ce au fost înregistrate de către aparatul radar, iar colegii care se află în Centrul de management al traficului vor proceda la prelucrarea datelor, vor identifica proprietarii autovehiculelor care au fost depistate circulând cu viteză, îi vor notifica, proprietarii autovehiculelor au obligaţia de a comunica Poliţiei Rutiere datele conducătorului auto, după ce poliţiştii rutieri primesc aceste date vor întocmi direct procesul verbal faţă de şofer pe care îl vor transmite către domiciliul acestuia”, a arătat Bogdan Oproiu.
El a menţionat că aceste radare vor fi amplasate în zonele cu risc rutier.
”Aceste dispozitive radar pe trepied vor fi întâlnite exclusiv în zonele cu risc rutier. Aţi adus în discuţie Autostrada 1 Bucureşti-Piteşti. Pe această arteră avem mai multe zone cu risc rutier, astfel că astăzi dispozitivul radar va putea fi observat într-o zonă cu risc rutier, mâine în altă zonă astfel încât etapizat să atingem toate zonele. Vor fi amplasate în fiecare zi în zonele cu risc rutier astfel încât etapizat să putem atinge toate zonele cu risc rutier din România în toată ţara. Pentru acest proiect, acest sistem e-Sigur, avem pregătite 700 de dispozitive radar de tip pistol, care vor putea fi observate treptat pe marginea drumului public, alături de un echipaj de Poliţie Rutieră, bineînţeles”, a declarat Bogdan Oproiu.
Amenzi mai mari în acest an
Punctul de amendă a fost majorat semnificativ de la începutul anului, odată cu majorarea salariului minim, după ce Guvernul nu a mai decis plafonarea .
Punctul de amendă se calculează ca fiind 5% din salariul minim brut pe economie, care a ajuns la 4.050 de lei de la 1 ianuarie. În consecință, și punctul de amendă a crescut de la 165 de lei la 202 lei.
Acum, șoferii care nu vor purta centura de siguranță riscă o amendă între 405 și 607 lei, iar dacă vor utiliza telefonul mobil în timpul condusului vor fi amendați cu până la 1.620 de lei. De asemenea, pentru cei care vor urca băuți la volan, amenzile pot depăși și 4.000 de lei.
Conform unui studiu realizat de site-ul Vignetteswitzerland, România este pe locul 11 în topul țărilor cu cele mai stricte amenzi rutiere din Europa. Înaintea noastră sunt Danemarca, Norvegia, Spania, Slovenia, Olanda, Italia, Cehia, Franța, Monaco și Grecia.