Doua din patru parcari ale Primariei nu au autorizatie de incendiu. Parcarea Arenei Nationale functioneaza ilegal
Intr-un oras cum este Bucurestiul, sufocat de masini, putinele parcari subterane se pot transforma in capcane mortale, daca se declanseaza focul.
Tocmai de aceea, autorizarea pentru siguranta la incendiu este vitala, si reprezinta o garantie ca oamenii au cai de evacuare dar si mijloace de stingere a flacarilor. Problema este ca la noi din 4 parcari administrate de Primarie, doua functioneaza fara aviz.
Parcarea subterana de la Arena Nationala, care are 200 de locuri, sfideaza orice regula de securitate la incendiu. Singura cale de acces pentru public se face cu doua lifturi in care incap 6 persoane. Practic, nu exista scari desi in proiectul original, avizat de autortiati, erau prevazute.
Mitica Dragomir, fost presedinte LPF: "Ca e aberant ca constructorul a fost smecher si in proiectuil initial erau scari, dar el le-a astupat ca nu a vrut sa mai cheltuie bani"
Intrebarea este de ce primaria a facut receptia pentru o lucrare care pune in pericol siguranta oamenilor? Edilul Capitalei ne-a transmis ca a preluat constructia, dar cu obiectiuni.
Pana atunci insa, parcarea ramane deschisa publicului. La fel si cea supraterana, situata langa arena.
Inaugurata in 2012, parcarea gigant de 1250 de locuri, supraetajata de la Arena Nationala functioneaza de 3 ani de zile fara acordul pompierilor.
Acestia au dat amenzi dar nu au inchis parcarile.
Primaria Capitalei mai are o parcare subterana si la Bucur Obor. Accesul se face prin pasajul rutier. Spatiul extrem de stramt, abia lasa loc autospecialelor de pompieri.
Sofer: "E un adevarat pericol, evacuarea o siungura evacuare pentru un singur sens"
Reporter: "Preferati sa parcati la suprafata?"
Sofer: "Sigur ca da"
Evident ca nu au primit autorizatia insa nimeni nu face nimic.
Ca sa obtina autorizatia de securitate la incendiu, parcarile trebuie sa aiba minimum doua cai de acces si evacuare a persoanelor.
Trebuie sa aiba o retea de sprinklere dar si una de evacuare a fumului. De asemenea pompierii trebuie sa gaseasca aici si hidranti interiori si marcaje iluminate.
Controalele facute au scos insa la iveala o serie de probleme: parcajele nu sunt dimensionate corespunzator pentru autospeciale, iar unele nu au nici macar marcaje pentru evacuarea persoanelor.
Adrian Marin , reprezentant ISU Bucuresti: "Atat avizul cat si autorizatia obligativitatea obtinerii acestor documente o are beneficiarul sau administratorul acelei constructii sau spatiu amenajat"
Cum pe cei responsabili nu pare sa ii preocupe ce se poate intampla in caz de incendiu, mare atentie unde parcati.