Digurile de apărare se transformă în piste de biciclete în mai multe județe și vor lega România de Ungaria
Digurile de apărare împotriva inundaţiilor se transformă în multe zone şi în destinaţii turistice.
În Bihor, de exemplu, pe aproape 200 de kilometri vor fi construite piste de biciclete care vor lega diferite localități din judeţ cu orașele mari. Dar vor face conexiunea și cu Ungaria.
Octavian este din Oradea și îi place să pedaleze în timpul liber prin afara orașului. Așa că proiectul de înființare a pistelor de bicicletă, de-a lungul celor mai importante cursuri de apă, este binevenit.
Octavian Rogojan, organizator trasee cicloturism: „Vom face foarte multe evenimente în zonă, abia așteptăm să fie gata. Zona e perfectă pentru copii, părinți și împătimiți ai ciclismului. Vom putea traversa mai ușor în Ungaria”.
Cu aproape 20 de milioane de euro, autoritățile vor amenaja trasee pe 5 râuri din județ: Barcău, Crișul Repede, Crișul Negru, Valea Ierului și Canalul Colector.
Pasztor Sandor, director ABA Crișuri Oradea: „Ne punem la punct digurile, coronamentele digurilor a tuturor râurilor care traversează frontiera româno-maghiară, respectiv, pe aceste diguri construim piste de biciclete care leagă cele două țări. Și, printr-un turism verde, conectăm vestul României de Europa”.
Darius Copos, reprezentant firmă construcții: „Am început lucrările pe data de 5 mai 2025, avem undeva la 32-35% din lucrare executați, estimăm finalizarea lucrărilor undeva la finalul lunii octombrie”.
În total, pistele pentru bicicliști se vor întinde pe aproape 190 de kilometri.
Biciclist: „Mie mi se pare foarte ok și, în aer liber, să fie de-aicea și până-n Bulgaria, peste tot piste”.
Şi în județele Mehedinți, Dolj și Olt, 90 de kilometri de diguri vor fi transformate în piste pentru biciclete. Vorbim de un sfert dintr-un segment important din ruta cicloturistică EuroVelo 6 Atlantic - Marea Neagră. Drumul de la noi pornește din Drobeta Turnu-Severin, ajungând la limita dintre Olt și Teleorman.
Astfel de proiecte mai sunt în Timiş şi Mureş.
Ideea este preluată din străinătate, unde deja se poate pedala pe digurile de apărare. Un exemplu este o pistă din Ungaria.