Daune de mii de lei câștigate de românii care s-au plâns de zborurile anulate și reprogramate


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Duminica 10 Iunie 2018 09:52
Categorie: Stiri Economice

Sute de români au depus anul acesta reclamații împotriva companiilor aeriene. S-au plâns că zborurile le-au fost anulate sau reprogramate, fără explicații pertinente.

Pentru că în multe cazuri nu au primit compensații, așa cum prevăd normele europene, unii și-au căutat dreptatea în instanță. Și au câștigat daune morale de mii de lei.

Marius plănuia să plece în vacanţă din Cluj-Napoca, în Birmingham, pe 18 iunie. A cumpărat biletele de avion din timp, însă a aflat că zborul a fost anulat.

Marius Nistor, pasager: "Dintr-o dată te trezeşti că toate planurile tale făcute timp de o lună sunt date peste cap, cu aproape 3 săptămâni înainte de plecarea în vacanţă. Organizasem întreaga vacanţă de 9 zile în sudul Angliei, închiriasem maşina fix din aeroport, făcusem rezervări de cazare, multre dintre ei fără a putea fi anulate."

Nu a primit despăgubiri de la compania aeriană, ci doar posibilitatea să schimbe zborul pentru altă dată ori să plece din alt aeroport. Într-un alt caz, un băiat de 14 ani şi mama lui au dat în judecată compania aeriană, după ce au stat în aeroportul din Luton 48 de ore, după un zbor anulat.

MArian Mihail, avocatul pasagerilor: "Am reuşit să obţinem suma fixă a despăgubirii pentru fiecare persoană, 400 de euro, plus 7500 de lei prejudiciul moral suferit de pasageri, pentru că şi-au petrecut 2 zile în aeroport."

În acest caz, compania aeriană spune că acea cursă a fost anulată din motive tehnice şi că nu doreşte să comenteze situaţia individuală pentru niciun pasager.

Un alt exemplu este cazul unui cuplu din Bucureşti care şi-a cumpărat biletele de avion din martie pentru un city break la Praga. În dimineața zilei de 5 mai, când ar fi trebuit să decoleze, au aflat că zborul a fost anulat.

Au decolat abia după-amiază.

Marian Mihail, avocatul pasagerilor: "Ei au pierdut aproape o zi întreagă din city break. Acolo, transportatorul a invocat faptul că orarul de zbor nu este fix şi că orele de plecare şi sosire nu sunt garantate. Am ajuns şi cu acest caz în instanţă. Cerem o compensaţie de 250 de euro."

Compania aeriană ne-a declarat că a refuzat să dea compensaţii pe motiv că nu există temei legal şi că acea cursă nu a avut întârzieri, ci a fost reprogramată. Însă temei legal există, conform normelor europene.

Irina Chiritoiu, director Centrul European al Consumatorilor România: "Dacă pasagerii sunt anunţaţi cu mai puţin de 2 săptămâni înainte de plecare, au dreptul la asistență şi compensaţii de la 200 la 600 de euro."

Răzvan Pascu, consultant în turism: "Atunci când nu se vând foarte multe locuri pentru zborul respectiv şi nu rentează pentru acea companie, atunci îl anulează."

Ca să nu ajungă în aceste situaţii, pasagerii pot să încheie asigurări complete de vacanţă, pentru a primi banii înapoi pentru cazare, avion, excursii sau închirierea maşinilor.
 

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Românii pot zbura de acum fără escală până în Canada. Prețul unui bilet
Noile curse introduse de Tarom. Compania visează să zboare din nou spre profit
VIDEO PROTVPLUS.RO