Dacia Duster, masina de raliu. Vezi modelul care atinge suta in doar 4 secunde
Cel mai de succes produs romanesc la export poate prinde suta in 4 secunde, ca o masina de Formula 1. Vorbim despre Dacia Duster, in varianta de raliu, cu 850 de cai putere, care a ajuns de astazi in Romania.
De altfel, masina de teren romaneasca este cea care sustine exporturile, in conditiile in care cererea pentru Logan si Sandero este in scadere.
Masinaria infernala a fost adusa la centrul Renault de la Titu, dupa succesul din Statele Unite, unde a obtinut locul trei in trofeul Pike's Peak.
Pe cat e de spectaculos, pe atat de inaccesibil. Duster No limit are nevoie de o echipa de service ca sa puna la treaba toti cei 850 de cai putere.
Puterea fara confort este insa prea putin pentru o familie si un drum lung.
In afara de sigla de pe capota, nimic nu e de serie. Majoritatea pieselor folosite sunt pe comanda, iar motorul in sine e o bijuterie imprumutata de pe Nissan GTR.
Duster-ul de strada nu incita insa la fel de puternic imaginatia, dar face un lucru mai important. Sustine vanzarile la export, pe care Dacia si economia romaneasca au ajuns sa se bazeze. 90% din productie merge in strainatate, iar jumatate dintre automobilele vandute sunt Duster.
Daca visati la un SUV romanesc mai puternic decat cei 110 cai putere de serie trebuie sa mai asteptati un an, spun cei de la Dacia.
O varianta mai potenta se vinde insa in Asia si zona araba. Este vorba despre o motorizare de doi litri benzina, care nu poate fi comercializata in Uniune, pentru ca nu respecta norma de poluare Euro 5.