Cum va arata Pasajul Kiseleff, planul de 18 mil euro pentru a salva cea mai aglomerata zona din tara
Pasajul subteran din zona Pietei Presei Libere, pe care vor sa il construiasca autoritatile din Bucuresti irita societatea civila.
Edilii au in plan sa investeasca 18 milioane de euro pentru fluidizarea traficului in una dintre cele mai aglomerate zone din tara, insa cei care lupta pentru salvarea zonelor istorice contesta vehement ideea.
Acestia din urma cred ca nu merita sa taiem sute de pomi si sa distrugem Bulevardul Kiseleff, un soi de Champs Elysee al Capitalei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit proiectului, pasajul se va realiza pe un singur sens de mers dinspre DN1 spre Soseaua Kisselef.
Concret, se va intra in subteran de pe soseaua Bucuresti- Ploiesti, se va trece pe sub Piata Presei Libere. Acolo artera se va bifurca si va iesi la suprafata pe Kiseleff, in zona Strandul Tineretului si pe Bulevardul Marasti in Piata Montreal. Pentru ca vor disparea unele trotuare, aceeasi lucrare presupune si un pasaj subteran pietonal sub Piata Presei Libere.
Este un proiect extrem de important, spun edilii.
Exista insa si pareri contra. Inca din 2011, mai multi arhitecti din Capitala au cerut Ministerului Culturii clasarea Bulevardului Kiseleff ca monument istoric, pe motiv ca noul pasaj este un atentat la patrimoniul Bucurestiului. Cererea a fost insa respinsa, asadar lucrarea are unda verde.
Chiar si asa, membrii societatii civile ataca in continuare proiectul pentru ca vor disparea arborii intre Piata Presei Libere si Arcul de Triumf.
''Este un tip de urbanism francez din secolul al 19-lea, care a avut ca model Champs Elysse din Paris si care dupa aceea s-a raspandit in multe alte capitale si orase . Nicaieri nu se pune problema de a acomoda aceste artere cu echipamente de trafic pentru autostrazi, pasaje subterane, nu o sa vedeti nicaieri asa ceva", spune un arhitect.
Nu se pune problema de asa ceva, sar autoritatile.
Deocamdata proiectul se afla in dezbatere publica. Daca in urmatoarea sedinta de consiliu, acesta va primi voturile necesare, lucrarile vor demara urmand sa se incheie in cel mult 9 luni.