Cum încearcă avocații lui Mario Iorgulescu să-l scape de condamnare: suferă de leziuni cerebrale încă din copilărie
Avocaţii lui Mario Iorgulescu încearcă să-l scape pe tânăr de condamnarea de 13 ani şi 8 luni de închisoare pentru omor, susţinând că are leziuni cerebrale încă din copilărie şi nu înţelege ce se întâmplă la proces.
Mario Iorgulescu, fugit în Italia, a introdus prin intermediul avocaţilor săi, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, o cale extraordinară de atac - recursul în casaţie - prin care încearcă să scape de pedeapsa de 13 ani şi 8 luni de închisoare primită pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului şi drogurilor (cocaină), în legătură cu accidentul auto provocat în anul 2019, soldat cu moartea unui bărbat.
Joi, în sala de judecată, avocatul lui Iorgulescu a susţinut că tânărul nu poate participa la proces, deoarece are încă din copilărie leziuni cerebrale, aşa cum arată un control efectuat Italia cu un aparat medical performant.
"Este un aspect învederat inclusiv în faţa instanţei de apel. Este un dispozitiv medical performant, care a relevat, din păcate, aceste afecţiuni ireversibile de care suferă şi au avut un rol (în producerea accidentului - n.r.). Se află în imposibilitatea de a participa efectiv la un proces penal, că nu înţelege ce se întâmplă", a spus avocatul la ieşirea din sala de judecată.
De asemenea, apărătorii au solicitat schimbarea încadrării juridice, susţinând că Mario Iorgulescu, care este fiul lui Gino Iorgulescu - preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, nu ar fi trebuit judecat pentru săvârşirea infracţiunii de omor în legătură cu producerea unui accident rutier.
Instanţa supremă a amânat pentru 11 aprilie pronunţarea unei decizii în cazul recursului în casaţie introdus de apărarea lui Mario Iorgulescu.
În octombrie 2023, Mario Iorgulescu a fost condamnat definitiv de Curtea de Apel Bucureşti la 13 ani şi 8 luni de închisoare pentru omor şi conducere a unui vehicul sub influenţa alcoolului şi drogurilor (cocaină), în legătură cu accidentul auto provocat de acesta în anul 2019, soldat cu moartea unui bărbat.
Iniţial, el primise la instanţa de fond (Tribunalul Bucureşti) o condamnare de 15 ani şi 8 luni, pedeapsă scăzută de Curtea de Apel Bucureşti la 13 ani şi 8 luni de închisoare.
De asemenea, Curtea de Apel Bucureşti a anulat decizia Tribunalului prin care Mario Iorgulescu trebuia să plătească către doi membri ai familiei bărbatului ucis de el în accident sumele de 200.000 euro - daune morale şi 100.000 lei daune materiale, urmând ca aceste daune să fie achitate de societatea de asigurări CITY INSURANCE SA, societate care se află însă în faliment.
Mario Iorgulescu se află internat într-o clinică privată din Italia, părinţii săi reuşind să-l scoată din ţară cu un avion privat, imediat după accident. El nu a fost audiat de către procurori sau magistraţi, în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.
În seara zilei de 8 septembrie 2019, tânărul participa la o petrecere dată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, unde a consumat alcool. La un moment dat, află că fosta sa iubită, de care tocmai se despărţise, se afla într-un club din Parcul Herăstrău. Martorii povestesc că el s-a certat continuu la telefon cu fosta iubită, era nervos şi ţipa, însă i-a promis gazdei că nu se va urca la volan în starea în care se afla.
La terminarea petrecerii, în jurul orei 2,50, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, el s-a urcat în maşina sa, un Aston Martin model DBS, şi a plecat spre Capitală.
A intrat în Bucureşti prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h şi 164 km/h (momente surprinse de camerele video de pe traseu), în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h, după care a accelerat până la 162 km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I. Ulterior, a urcat cu maşina pe un scuar, apăsând la maximum pedala de acceleraţie, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism condus de un bărbat, care a decedat pe loc.