Constructorii autostrazii demolate dau vina pe statul roman. "Au decis sa deschida traficul in scopuri pur electorale"

autostrada surpata

Dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat rezilierea contractului cu Salini-Impregilo, costructorul lotului Saliste-Cunta, compania italiana a replicat, dand vina pe statul roman.

Compania Salini Impregilo a proiectat si construit lotul 3 (Saliste-Cunta) al autostrazii Orastie –Sibiu. Acesta a fost inchis la doar 10 luni de la inaugurare dupa ce, pe o portiune din zona viaductului Aciliu, au aparut fisuri adanci.

CNADNR a impus constructorului Salini Impregilo, sa refaca portiunea de 200-300 de metri din corpul de autostrada unde au aparut degradarile, prin demolare si reconstructie in conformitate cu proiectul tehnic aprobat. De asemenea, in acest caz, procurorii DNA au deschis un dosar penal, iar in urma scandalului declansat, directorul CNADNR Narcis Neaga a fost inlocuit in decembrie 2015, fiind apoi cercetat si de DNA pentru abuz in serviciu in dosarul autostrazii Sibiu - Orastie. Neaga se afla acum sub control judiciar pe cautiune.

Pe 13 ianuarie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anuntat rezilierea contractului cu Salini Impregilo si faptul ca se va cauta un alt constructor care sa remedieze problemele de pe segmentul de autostrada Saliste-Cunta. Privind autostrada Lugoj-Deva, unde acelasi constructor a realizat lotul 2, de 28,6 kilometri, se va incepe expertiza iar compania italiana ar urma sa intre pentru 2 ani pe o lista neagra, a precizat atunci ministrul.

Salini Impregilo a trimis acum un comunicat de presa in care isi prezinta punctul de vedere:

Citește și
autostrada urbana
Capitala tarii care a inaugurat 16km de autostrada in 2015 vrea o sosea de viteza urbana. Ce ii lipseste insa Bucurestiului
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Salini Impregilo S.p.A denunta gravele incalcari contractuale ale Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) privind proiectarea si constructia lotului nr. 3 al Autostrazii Orastie –Sibiu, cu o lungime de 22 km, atribuit catre Impregilo in Mai 2011. Aceste incalcari contractuale culmineaza cu decizia aceleiasi CNADNR, asumata pe 13 Ianuarie 2016, de a rezilia unilateral contractul in cauza si de a reatribui lucrarile printr-o noua licitatie.

Lucrarile, cu o valoare totala de 126 de milioane de euro, incepute in 20 Iunie 2011 si cu termen estimat de finalizare pe 17 Aprilie 2013, au suferit modificari repetate ale proiectului impuse de catre CNADNR, cauzand o crestere a costurilor si a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevazute (alunecari de teren cu o dimensiune si intindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat in baza unor acorduri incheiate dar niciodata respectate de catre CNADNR.

Aceeasi CNADNR a ignorat toate deciziile CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor, organizatie desemnata prin contract pentru solutionarea disputelor dintre parti), care au dat castig de cauza in mod repetat companiei Salini Impregilo; nu a platit niciodata sumele adjudecate, care au ajuns la un total de 31 milioane euro.

In Septembrie 2014, CNADNR, impreuna cu Ministerul Transporturilor din Romania, au decis in scopuri pur electorale, sa deschida traficul pe acest lot de autostrada pana la jumatatea lunii Noiembrie 2014, chiar daca erau perfect constienti de faptul ca multe din lucrarile suplimentare, esentiale pentru corpul autostrazii, nu erau finalizate, si costul acestora nu fusese recunoscut catre Constructor. Odata deschis, acel segment Orastie – Sibiu a fost inchis ulterior ca urmare a unor cedari structurale datorate imposibilitatii de a finaliza lucrarile.

CNADNR si Ministerul Transporturilor au ignorat solicitarile Salini Impregilo S.p.A. de a finaliza lucrarile, in prezent oprite, prin amanarea disputelor cu privire la costurile suplimentare, anterior recunoscute si acordate de CAD in favoarea Salini Impregilo.

Salini Impregilo intentioneaza sa conteste in toate instantele nationale si internationale decizia CNADNR, care in afara faptului ca aduce atingere reputatiei companiei, este complet nejustificata, iresponsabila si decisiva pentru acoperirea deficientelor contractantului, si in general ale Romaniei, cu privire la realizarea unei lucrari finantate in proportie de 85% din Fonduri Europene
 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
O noua amanare pentru o autostrada din Romania. Ofertele primite de CNADNR au fost
O noua amanare pentru o autostrada din Romania. Ofertele primite de CNADNR au fost "neconforme" sau 'inacceptabile"

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a anulat licitatia pentru revizuirea studiilor de fezabilitate, pentru doua sectoare ale viitoarei autostrazi Comarnic - Brasov.

Capitala tarii care a inaugurat 16km de autostrada in 2015 vrea o sosea de viteza urbana. Ce ii lipseste insa Bucurestiului
Capitala tarii care a inaugurat 16km de autostrada in 2015 vrea o sosea de viteza urbana. Ce ii lipseste insa Bucurestiului

Anul viitor vor incepe lucrarile la prima autostrada urbana din Romania. Soseaua de viteza va lega Bucurestiul de A3, autostrada spre Ploiesti.

Romania, tara in care se demoleaza autostrazi pe banda. Inca o sosea de mare viteza s-a
Romania, tara in care se demoleaza autostrazi pe banda. Inca o sosea de mare viteza s-a "crapat" si ar putea fi reconstruita

Pentru ca nu avem legi care sa-i sanctioneze drastic pe vinovati, inca o autostrada din Romania a fost prost facuta si ar putea fi demolata, asa cum s-a intamplat cu tronsonul Orastie - Sibiu.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.