Conducerea CFR cere ajutor din SUA si Israel pentru a opri furtul de 10 mil. euro de pe calea ferata
Ingroziti de furturile de pe calea ferata, noii manageri privati de la CFR au cerut ajutorul americanilor si israelienilor.
Fenomenul pare de nestapanit: numai anul trecut au fost furate componente de peste 10 milioane de euro, o crestere cu aproape 50%.
Iar cel mai afectat tronson este Bucuresti - Constanta, unde trenul Intercity nu mai circula, chiar din acest motiv.
Noul director general al CFR Infrastructura spune ca furturile nu mai pot fi tolerate, asa ca s-a hotarat sa ia taurul de coarne.
Americanii si israelienii confirma si spun ca vor cauta sa ajute CFR cu cele mai bune firme de securitate.
CFR contabilizeaza mii de furturi anual. In februarie, 6 indivizi au fost prinsi la Simeria, in timp ce incercau sa vanda la fier vechi componente de la vagoane si macazuri.
"Paguba totala in toata tara 10,5 milioane de euro. 70% din asta era intre Bucuresti si Constanta. O sa fie un timp in curand in care o sa avem aceeasi problema in coridorul IV, restul, Bucuresti-Curtici. Si vorbim in total despre 660 kilometri", declara Dimitrios Sophocleous, directorul general CFR S.A.
Pe linia Bucuresti-Constanta trenurile ar trebui sa circule cu 180 de kilometri pe ora, dar n-au mai mult de 60 km/h, pentru ca semnalizarile au disparut.
Iar trenul intercity sta si acum in depou. Furturile sunt profitabile pentru hoti, pentru ca linia a fost modernizata, iar componentele sunt scumpe.
Pana vine ajutorul de la americani sau israelieni, CFR asteapta bani de la guvern, pentru a plati jandarmeria sa pazeasca linia ferata.