CNA: Un spot publicitar pentru un cutit a fost interzis de la difuzarea pe posturile TV
Un spot publicitar pentru cutitul Miracle Blade a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luata marti de Consiliul National al Audiovizualului.
CNA a considerat ca respectivul clip dezinformeaza telespectatorii cu privire la pretul obiectului promovat. In octombrie 2012, CNA a luat decizia de a interzice o alta varianta a unui spot pentru cutitul Miracle Blade, din aceleasi motive.
VREMEA DE 1 MAI SI PASTE 2013. Prognoza meteo pentru fiecare regiune a tarii
Alegeri 2024
09:12
DW: Politicianul de extremă dreapta a caștigat alegerile prezidențiale din România
09:09
Călin Georgescu și Elena Lasconi în turul doi al alegerilor prezidențiale 2024. Cei doi se confruntă pe 8 decembrie
09:04
Ce a scris presa rusă despre victoria lui Călin Georgescu în turul I al alegerilor prezidențiale
08:51
Răsturnare de situație la REZULTATELE alegerilor prezidențiale 2024. Cum s-au schimbat datele de ieri până azi
Potrivit CNA, spotul a fost refacut, insa in continuare nu este respectata legislatia audiovizualului. CNA a primit si o reclamatie potrivit careia in spot se spune ca acest cutit este gratuit, insa pentru el se percep taxe de livrare.
Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus ca pe ecran apare scris cu litere mici faptul ca transportul costa 40 de lei. "Atata vreme cat in voce se aude cuvantul «gratuit», pe ecran apare mare 0 lei si nu vezi ce scrie acolo transport 40 de lei, consider ca reclama este sub incidenta informarii corecte cu incalcarea articolelor 94 si 93", a spus Narcisa Iorga.
Potrivit articolului 93 din Codul de reglementare a contintului audiovizual, "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale".
De asemenea, articolul 94 din Cod prevede ca, "in scopul unei informari corecte, orice informatie sau avertizare continuta intr-o comunicare comerciala audiovizuala se difuzeaza astfel incat aceasta sa fie clar perceputa de public, in special prin asigurarea urmatoarelor masuri: a) sa fie prezentata static, lizibil si pe o durata suficienta, in cazul informatiei difuzate sub forma de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie sa fie de minimum 17 puncte in format SD, definitie standard, respectiv 32 in format HD, inalta definitie; b) sa fie redata la viteza normala de citire".
Narcisa Iorga a propus somatie publica pentru televiziunile care difuzeaza acest spot publicitar, in timp ce Rasvan Popescu, un alt membru al CNA, a propus intrarea in legalitate a spotului.
In urma votului, membrii CNA au decis sa aplice o decizie de intrare in legalitate in acest caz, fapt care presupune ca spotul pentru acest cutit nu mai poate fi difuzat pe posturile TV pana cand nu va fi modificat astfel incat sa respecte prevederile legislatiei audiovizualului.