Reactia Adrianei Bahmuteanu dupa ce spotul la tigaia Dry Cooker a fost interzis de CNA
Un spot care promoveaza tigaia Dry Cooker a fost interzis de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luata marti de CNA, care a considerat ca acesta incalca legislatia audiovizualului.
UPDATE: Adriana Bahmuteanu a reactionat la 24 de ore de la interzicerea spotului: “Sa dovedeasca atunci si ca Red Bull iti da aripi. Sau cum Cosmote iti aduce toti prietenii acasa”
“De data aceasta ce o sa mai zica? In spot eu spun ca “fluturasii in stomac nu se simt de la prea mult amor, se simt de la mancarea buna gatita in Dry Cooker,” O sa ma puna sa dovedesc asta?”, a declarat Adriana Bahmuteanu pentru Paginademedia.ro.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a analizat, in sedinta de marti, grupajele de teleshopping cu un spot pentru promovarea tigaii Dry Cooker, difuzate, la mai multe televiziuni, in perioada 30 ianuarie - 21 februarie.
In respectivul spot sunt prezentate mai multe persoane, intre care si Adriana Bahmuteanu, care vorbesc despre beneficiile gatitului cu aceasta tigaie. De asemenea, Adriana Bahmuteanu face afirmatii precum: "De cand folosesc tigaia Dry Cooker, simt ca am mai multa energie", "parca as darama muntii cu tigaia Dry Cooker", "sunt in forma doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sanatatea copiilor mei".
CNA a primit o sesizare in care sunt reclamate greselile de exprimare pe care le fac protagonistele respectivului spot publicitar.
Pe de alta parte, Comitetul Etic al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), caruia CNA i-a solicitat un punct de vedere, in virtutea parteneriatului dintre cele doua institutii, a decis ca, "in ceea ce priveste prezenta erorilor gramaticale (...), nu se incalca Codul de Practica in Publicitate" elaborat de RAC.
Insa, Comitetul Etic al RAC a stabilit ca declaratiile Adrianei Bahmuteanu privind efectele tigaii Dry Cooker asupra starii de sanatate (de exemplu, "De cand folosesc tigaia Dry Cooker simt ca am mai multa energie", "parca as darama muntii cu tigaia Dry Cooker", "sunt in forma doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sanatatea copiilor mei") incalca Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.
Potrivit art. 5.1 din Codul de Practica in Publicitate, "Anuntatorul trebuie sa fie in masura sa probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmatiilor, ilustrarilor si testimonialelor folosite in continuare. Probele trebuie sa fie actuale, relevante si documentate". Astfel, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar Dry Cooker si eliminarea deficientelor constate.
Tinand cont de aceste aspecte, Christian Mititelu, membru al CNA, a propus aplicarea unei decizii de intrare in legalitate a spotului publicitar Dry Cooker, fapt care inseamna ca acesta nu mai poate fi difuzat pana la modificarea lui astfel incat sa respecte legislatia audiovizualului. Narcisa Iorga, membru al CNA, a spus insa ca se va opune oricarei decizii a Consiliului in acest caz. "Am rezolvat toate problemele din audiovizual si ne-a mai ramas tigaia?", a intrebat retoric Iorga.
Propunerea lui Christian Mititelu a fost aprobata cu sapte voturi "pentru" (Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea) si doua "impotriva" (Narcisa Iorga si Valentin Jucan). Sanctiunea a fost aplicata in baza articolului 3, alineatul 1 din Legea audiovizualului, potrivit caruia "Prin difuzarea si retransmisia serviciilor de programe se realizeaza si se asigura pluralismul politic si social, diversitatea culturala, lingvistica si religioasa, informarea, educarea si divertismentul publicului, cu respectarea libertatilor si a drepturilor fundamentale ale omului" si a articolului 83 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia de a asigura respectarea normelor ortografice, ortoepice si morfologice ale limbii romane, stabilite de Academia Romana".