Planul autorităţilor pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei până la construcția autostrăzii
S-a terminat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești - Comarnic - Brașov și în curând va fi semnat contractul.
Oficialii spun că va fi o construcție scumpă și spectaculoasă, cu tuneluri în Bușteni și Sinaia. Dar, până la finalizarea ei, pentru ca turiștii să nu mai piardă ore în trafic, responsabilii vor să desființeze trecerile de pietoni, să construiască pasaje subterane în localități și să amplaseze lifturi la pasarelele existente, evitate de pietoni.
De prea mulți ani porțiunea Drumului Național 1 din zona Văii Prahovei este un coșmar pentru șoferi.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Ocolirea stațiunilor pe o autostradă între Ploiești - Comarnic - Brașov, de 100 kilometri, ar rezolva problema. Doar că autoritățile au eșuat rușinos de patru ori până acum încercând să semneze contracte și anulând licitații.
Acum ministrul Transporturilor a anunțat că noua licitație pentru proiectarea autostrăzii s-a terminat și va semna un alt contract pentru studiul de fezabilitate și proiectare.
Într-o postare pe Facebook, Cătălin Drulă susține că i-a cerut câștigătorului soluții tehnice moderne, cu tuneluri la Sinaia și Bușteni, nu cu traseu prin mijlocul stațiunilor.
Proiectarea ar putea dura până în 2023. Până atunci, aglomerația de pe Valea Prahovei va fi și mai mare. Ideea inițială, de a moderniza un drum forestier pentru a ocoli stațiunile Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal a fost abandonată. Acum primarii și Compania Națională de Drumuri au alte idei de fluidizare a traficului.
Ar urma să fie construite pasaje rutiere la intrarea și ieșirea din Sinaia, care vor avea sub ele sensuri giratorii.
La Azuga va fi construit un pasaj suprateran rutier în zona pârtiilor de schi, la intersecție cu DN1.
În Sinaia, Azuga, Bușteni și Comarnic ar urma să fie desființate trecerile pentru pietoni, vor fi construite pasaje subterane, iar pasarelele supraterane vor avea lifturi și vor fi acoperite.
Vlad Oprea, Primar Sinaia: „Eu sper ca în primăvara anului viitor să înceapă în forță lucrările la toate aceste obiective, în maxim 6 luni de zile să se și finalizeze. Am cerut să se adopte soluții moderne, de pasarele prefabricate din metal sau din beton care pot fi montate foarte rapid și executate într-un timp record că să nu îngreunam și mai mult traficul pe Valea Prahovei."
Pasajele supraterane din stațiunile montane sunt acum evitate de pietoni, care preferă să meargă printre mașini. Adăugarea unor lifturi i-ar putea convinge să le folosească.
Vitalie Cojocari, corespondent ProTV: „Drumul de la București la Brașov are 180 de kilometri. Dacă aș pleca acum, ar dura 2 ore și jumătate să ajung la Brașov. Dacă nu ar exista aglomerația din cele 4 stațiuni montane, aș putea ajunge la destinație într-o oră și jumătate sau 2 ore cel mult.”
Sursa: Pro TV
Etichete: ploiești, autostrada, brasov, valea prahovei,
Dată publicare:
10-02-2021 19:15