Planul autorităţilor pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei până la construcția autostrăzii

×
Codul embed a fost copiat

S-a terminat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești - Comarnic - Brașov și în curând va fi semnat contractul.

Oficialii spun că va fi o construcție scumpă și spectaculoasă, cu tuneluri în Bușteni și Sinaia. Dar, până la finalizarea ei, pentru ca turiștii să nu mai piardă ore în trafic, responsabilii vor să desființeze trecerile de pietoni, să construiască pasaje subterane în localități și să amplaseze lifturi la pasarelele existente, evitate de pietoni.

De prea mulți ani porțiunea Drumului Național 1 din zona Văii Prahovei este un coșmar pentru șoferi.

Ocolirea stațiunilor pe o autostradă între Ploiești - Comarnic - Brașov, de 100 kilometri, ar rezolva problema. Doar că autoritățile au eșuat rușinos de patru ori până acum încercând să semneze contracte și anulând licitații.

Acum ministrul Transporturilor a anunțat că noua licitație pentru proiectarea autostrăzii s-a terminat și va semna un alt contract pentru studiul de fezabilitate și proiectare.

Citește și
Cozi de zeci de kilometri pe Valea Prahovei
Ministrul Transporturilor: Nu există „soluţii magice” pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Într-o postare pe Facebook, Cătălin Drulă susține că i-a cerut câștigătorului soluții tehnice moderne, cu tuneluri la Sinaia și Bușteni, nu cu traseu prin mijlocul stațiunilor.

Proiectarea ar putea dura până în 2023. Până atunci, aglomerația de pe Valea Prahovei va fi și mai mare. Ideea inițială, de a moderniza un drum forestier pentru a ocoli stațiunile Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal a fost abandonată. Acum primarii și Compania Națională de Drumuri au alte idei de fluidizare a traficului.

Ar urma să fie construite pasaje rutiere la intrarea și ieșirea din Sinaia, care vor avea sub ele sensuri giratorii.

La Azuga va fi construit un pasaj suprateran rutier în zona pârtiilor de schi, la intersecție cu DN1.

În Sinaia, Azuga, Bușteni și Comarnic ar urma să fie desființate trecerile pentru pietoni, vor fi construite pasaje subterane, iar pasarelele supraterane vor avea lifturi și vor fi acoperite.

Vlad Oprea, Primar Sinaia: „Eu sper ca în primăvara anului viitor să înceapă în forță lucrările la toate aceste obiective, în maxim 6 luni de zile să se și finalizeze. Am cerut să se adopte soluții moderne, de pasarele prefabricate din metal sau din beton care pot fi montate foarte rapid și executate într-un timp record că să nu îngreunam și mai mult traficul pe Valea Prahovei."

Pasajele supraterane din stațiunile montane sunt acum evitate de pietoni, care preferă să meargă printre mașini. Adăugarea unor lifturi i-ar putea convinge să le folosească.

Vitalie Cojocari, corespondent ProTV: „Drumul de la București la Brașov are 180 de kilometri. Dacă aș pleca acum, ar dura 2 ore și jumătate să ajung la Brașov. Dacă nu ar exista aglomerația din cele 4 stațiuni montane, aș putea ajunge la destinație într-o oră și jumătate sau 2 ore cel mult.”

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător
Cum arată pârtia de schi din Harghita construită cu banii guvernului maghiar. Are un succes răsunător

Imaginile cu cozi interminabile pe pârtiile din Valea Prahovei şi Poiana Braşov, ne-au reamintit că România nu are infrastructură pentru practicarea schiului.

Ministrul Transporturilor: Nu există „soluţii magice” pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei
Ministrul Transporturilor: Nu există „soluţii magice” pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declară că nu există „soluţii magice” pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei, unde de 16 ani se vorbeşte despre o autostradă fără a se fi întreprins demersuri concrete în acest sens.

Urși filmați când sar gardul și intră într-o gospodărie din Bușteni
Urși filmați când sar gardul și intră într-o gospodărie din Bușteni

Urșii de pe Valea Prahovei au cu totul alte planuri decât hibernarea. În Bușteni, o femelă și puiul ei au intrat într-o gospodărie prin față și au zăbovit minute bune ca să tragă resturile din tomberoanele de gunoi.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.