Ce înseamnă că un pilot de avion este „inapt de zbor”. TAROM: „Situația este fără precedent, declarațiile de inapt continuă”
TAROM și-a anulat luni aproape toate cursele, după ce piloții sau copiloții sau declarat brusc inapți de zbor, o situație fără precedent, după cum recunoaște compania aeriană de stat. Declarația de inapt de zbor se dă doar în situații excepționale.
TAROM și-a anulat aproape toate cursele programate pentru luni, 8 iulie, după ce piloții și copiloții s-au declarat, peste noapte, inapți de zbor.
Compania aeriană de stat recunoaște că este ”o situație fără precedent” și prezintă situațiile regulamentare în care un pilot se declară ”inapt de zbor”.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Practic, vorbim despre circumstanțe excepționale, motiv pentru care declarațiile concomitente ale unor zeci de piloți că au devenit dintr-odată inapți de zbor ridică semne de întrebare.
Adevăratul motiv al acestei situații este, deocamdată, necunoscut.
Situațiile în care un pilot de avion se poate declara „inapt de zbor”
Iată și circumstanțele în care un pilot poate să se declare „inapt de zbor”, potrivit TAROM:
”De azi noapte înregistrăm declarații de piloți sau copiloți că sunt inapți de zbor, pe mai multe curse. De azi noapte am suplimentat personal și încercăm să găsim soluții. Situația este fără predecent și declarațiile de inapt de zbor continuă.
Când un pilot de avion de linie se declară “inapt de zbor” pentru 24 de ore, înseamnă că pilotul consideră că nu este în măsură să își îndeplinească atribuțiile de zbor în mod sigur și eficient pentru o perioadă de 24 de ore.
Această decizie poate fi luată din diverse motive, inclusiv:
1. Probleme de sănătate: Pilotul poate avea o afecțiune medicală temporară, cum ar fi o răceală severă, gripă, migrenă sau orice altă problemă de sănătate care i-ar putea afecta capacitatea de a pilota avionul în siguranță.
2. Oboseală extremă: Dacă pilotul este extrem de obosit sau nu a avut suficient timp pentru odihnă, poate decide că nu este în siguranță să zboare.
3. Stres emoțional: Problemele personale sau stresul pot afecta concentrarea și judecata pilotului.
4. Efecte ale medicamentelor: Unele medicamente pot cauza somnolență sau alte efecte secundare care ar putea compromite siguranța zborului.
5. Alte circumstanțe: Orice altă situație care ar putea împiedica pilotul să își îndeplinească responsabilitățile în siguranță”.
Compania TAROM a anunţat luni anularea a 10 curse ”din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor”, după ce iniţial anunţase că trei curse sunt anulate, pe rutele Beirut, Cairo, Amman, însă multe alte curse către destinaţii interne sau către destinaţii din Europa figurau ca anulate.