Campania electorala se anunta bogata in CIRC. Cat vor castiga artistii platiti de politicieni
Campania electorala pentru alegerile parlamentare se anunta saraca in paine, dar bogata in circ. Politicienii se feresc sa faca daruri, ca sa nu fie acuzati de mita, insa stiu ca nu este ilegal sa-si distreze alegatorii, ca sa le castige voturile.
Asa ca se bat sa antameze cantareti de top pentru concerte electorale si platesc bani frumosi, ei stiu de unde, pentru vedetele din lumea muzicii.
Cei mai cautati artisti sunt, bineinteles, cei care aduna la show-uri mii de oameni.
Constantin Enceanu, cantaret de muzica populara: "90% dintre cei carora le-am facut campanie au si luat. Unde dau cu busuiocul iese norocul".
Pe Constantin Enceanu nu-l recomanda doar vocea. Artistul spune ca are in plus talentul de a convinge electoratul atunci cand iese pe scena tinandu-l pe candidat de mana. Asa s-a intamplat in campania pentru locale si asa vrea sa procedeze si din 9 noiembrie, cand alesii vor merge in colegii sa-si cucereasca alegatorii.
Constantin Enceanu: "Au inceput sa vina solicitarile, lucru care ma bucura si crede-ma ca voi face tot posibilul sa raspund la toate invitatiile si cred ca nu vor fi putine. Daca ma uit in urma, au fost si zile in care am avut si cinci concerte pe zi".
Fata de media unei luni normale, cand au 10-12 concerte, artistii momentului canta in cele 30 de zile, cat tine campania, chiar si la 20 de evenimente. Dar se feresc sa-si asocieze direct numele cu vreun candidat.
In campania trecuta, CRBL a batut tara in lung si-n lat in doar cateva zile. De luna viitoare, porneste iar la drum, pentru ca ofertele politicienilor rotunjesc semnificativ bugetele artistilor. Din acelasi motiv si Ruby, o artista sexy, va canta "Stinge lumina" orinde va avea invitatii.
Pentru artistii consacrati, o ora de concert costa in momentul de fata intre 2.500 de euro si 5.000.
Lucian Mitrea, impresar: "Se va ajunge de la 3.200 pana la 7-8.000 la un artist. Noi consideram ca in campanie ei au bani mai multi si cerem mai mult".
Oficial, liderii de la toate partidele sustin ca isi doresc o campanie sobra, in care sa predomine discutiile cu alegatorii, nu petrecerile.