Cum arată podul de 1,3 kilometri deschis pe A7. Este al doilea cel mai lung din România
Al doilea cel mai lung pod rutier din România a fost deschis vineri, pe Autostrada A7. Traversează râul Buzău și va ajuta la fluidizarea traficului spre Moldova. Lucrarea a fost începută în decembrie 2022 și a avut mai multe întârzieri.
Lung de peste 1,3 kilometri, podul peste râul Buzău a fost deschis traficului cu o întârziere de 11 luni, după mai multe promisiuni neonorate ale constructorului și ale fostului ministru de la Transporturi, Sorin Grindeanu.
Investiția, de 690 de milioane de lei fără TVA, este esențială pentru fluidizarea traficului spre Moldova.
Sorin Robu, directorul DRDP Buzău: „Se va descongestiona traficul pe centura de nord a municipiului Buzău și se va circula de DN2B, respectiv zona industrială și reintrare pe autostradă.”
Șofer: „Foarte bine, sperăm că se va fluidiza partea asta de trafic de aici din zonă, în speranța că se vor grăbi și cu celălalt nod care e lipsă la momentul acesta pentru a face legătura înspre Mizil.”
La finalul lunii este așteptată și deschiderea lotului 2 Mizil–Spătaru din autostrada Buzău–Ploiești.
Proiectul, care trebuia terminat la sfârșitul anului trecut, este aproape gata, dar a fost întârziat de greșeli în execuția a două pasaje și un pod.
Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura: „Antreprenorii au greșit sudurile la cele trei structuri. Toate au avut probleme, toate au avut soluție de remediere.”
În prezent, pe A7 se circulă de la Ploiești până la Mizil și de la Buzău la Focșani.
Lucrările pe tronsoanele dintre Focșani și Pașcani sunt realizate între 30 și 60 la sută.
Autostrada Moldovei – 320 de kilometri în total – ar trebui să fie gata până la finalul anului 2026.