Biletele pentru transportul în comun în București se scumpesc de duminică. Ce preț vor avea
O călătorie cu autobuzul, tramvaiul sau metroul va fi 3 lei în București, de la 1 august. Până acum, prețul unui bilet STB era de 1,3 lei, iar o călătorie cu metroul costa 2,5 lei.
STB SA şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) au semnat joi, 29 iulie, contractul de delegare de gestiune pentru serviciul de transport public de călători pe o perioadă de 10 ani.
Astfel, de la 1 august, va fi aplicată o nouă politică tarifară, iar vechile bilete cumpărate pentru transportul public din Bucureşti şi Ilfov vor fi convertite automat, conform noii oferte de mobilitate.
Validatoarele care funcţionează pe vehiculele tuturor celor patru operatori de transport din zona metropolitană, integrate prin Sistemul Automat de Taxare aflat în proprietatea STB SA, vor recunoaşte atât vechile titluri de călătorie, cât şi noile bilete integrate în sistem.
De exemplu, titlurile de 1,30 lei vor fi validate şi recunoscute de către Sistemul Automat de Taxare (SAT) ca fiind bilete de 3 lei (valabile 90 de minute pe toate liniile de suprafaţă).
Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de la 1 august.
Abonamentele existente, din vechea ofertă, cum sunt cel de o zi, cel de şapte zile sau cel de 15 zile, vor fi recunoscute şi convertite la abonamentul actualizat din noua ofertă tarifară, pentru aceeaşi perioadă de timp pentru care a fost achiziţionat. Toate titlurile vechi de călătorie, cu excepţia abonamentelor pe o linie şi pe două linii, vor fi recunoscute şi vor fi valabile inclusiv pe liniile regionale.
De exemplu, dacă un călător are un abonament urban de 72 de ore, la validarea acestuia după data de 1 august, el va beneficia de transport în cele 72 de ore, inclusiv pe liniile regionale sau expres, ceea ce vechiul abonament nu îi permitea. Singurele titluri care vor rămâne valabile exact în forma în care au fost achiziţionate vor fi abonamentele pe o linie şi cele pe două linii.
Sistemul de comunicare între SAT şi sistemul de validare a călătoriilor de la metrou permite călătorilor să utilizeze un singur bilet sau abonament atât pe vehiculele de suprafaţă, cât şi la metrou, în intervalul de timp pentru care a fost achiziţionat.
Călătorii trebuie să urmărească momentul când expiră termenul pentru care au fost achiziţionate biletele iar pentru a continua deplasarea, să valideze din nou sau să cumpere un nou bilet. Toate tipurile de bilete sau abonamente care se regăsesc în noua ofertă tarifară vor putea fi încărcate pe cardul activ.
În toate vehiculele vor fi afişate informaţii despre noua ofertă tarifară, dar şi despre felul cum pot fi cumpărate biletele sau abonamentele, respectiv de la centrele de vânzare, prin SMS sau prin intermediul aplicaţiei mobile 24Pay sau plata direct la validator cu cardul bancar contactless (posibilă în prezent la toate autobuzele noi Otokar şi Mercedes Hybrid, dar şi pe tramvaiele liniei 41 şi 1/10, cu intenţia de extindere la toate vehiculele). Totodată, pentru cei care au un cont deschis, poate fi utilizată reîncărcarea online a cardului (accesând site-ul online.stbsa.ro). STB SA va afişa în vehicule şi la centrele de vânzare toate informaţiile de care călătorii au nevoie pentru a se familiariza cu noua ofertă tarifară.
Pentru a evita confuziile şi neclarităţile, în toată luna august, echipele de control ale STB SA vor desfăşura activităţi de informare şi îndrumare, acordând asistenţă călătorilor atât pentru utilizarea noilor bilete, cât şi referitor la felul în care trebuie utilizate cele cumpărate anterior. Totodată, informaţiile despre noua ofertă tarifară vor fi disponibile şi prin intermediul aplicaţiei InfoTB.
"Toate aceste eforturi sunt doar o componentă dintr-un proiect mult mai amplu al conducerii STB SA, de creştere a calităţii serviciilor oferite călătorilor, proiect care include printre altele sporirea în regim de urgenţă a parcului de vehicule dotate cu aer condiţionat şi înnoirea parcului circulant existent prin eliminarea treptată a autobuzelor cu normă de poluare Euro 3. Acum, la peste 100 de ani de existenţă, STB SA îşi propune şi va reuşi să înlăture carenţele trecutului, devenind o companie dinamică, modernă, apropiată de călător, ai cărei salariaţi depun eforturi pentru a aduce servicii de calitate, la nivel european. Aşteptăm de la călători sugestii şi propuneri de îmbunătăţire a serviciilor, dar în acelaşi timp să respecte şi eforturile noastre. Consider că de fiecare dintre noi depinde în ce condiţii călătorim", conchide Adrian Criţ, directorul general al STB SA.