Asociaţia Pro Infrastructură: Podul peste Dunăre va deveni cel mai ruşinos muzeu din istorie

Podul de la Braila
Facebook / Asociatia Pro Infrastructura

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, aflat în construcție, va deveni „cel mai rușinos muzeu din istorie”, din cauza că întârzie autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces, susține Asociația Pro Infrastructură.

În același timp, Asociația solicită Guvernului să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură, în cel mai scurt timp. Podul peste Dunăre este construit de asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI, iar investiția se ridică la 2 miliarde de lei.

Mesajul transmis de Asociația Pro Infrastructură:

„Lucrările impresionante ale podului suspendat peste Dunăre de la Brăila construit de asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI avansează într-un ritm foarte bun, însă noi întârzieri birocratice în autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma în 2022 această lucrare de 2 miliarde de lei în (probabil) cel mai rușinos muzeu din istorie.

La cele 2 turnuri principale ale podului ce vor avea peste 190 de metri înălțime se lucrează 24/24 7/7, ele urcând zilnic cu peste 2 metri. Sistemul de cofraj glisant care se auto-ridică constant a fost realizat în Austria. Macaralele turn ce aprovizionează podul la înălțime au început să fie sprijinite în pilonii turnurilor, urmând și ele să se auto-înalțe cu elemente metalice pentru a ține pasul cu urcarea turnului. Până la finalul anului se va atinge cota finală a celor 2 turnuri, urmând în 2021 ca japonezii de la IHI să înceapă o altă etapă extrem de spectaculoasă: suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic.

Citește și
termoficare
Sute de blocuri din București rămân fără apă caldă și căldură în următoarele zile, din cauza unor ”lucrări de reabilitare”

În paralel, în șantierul naval VARD Brăila italienii de la Fincantieri asamblează cele 86 elemente ce vor constitui tablierul metalic al acestui pod. Au fost investiți în ultima perioadă peste 10 milioane de euro în tehnologizarea șantierului (clădiri noi, echipamente de ultimă generație etc) doar pentru acest proiect. Cele 3 linii de producție paralele transformă în mai multe etape zecile de mii de tone de tablă în elemente de tablier de aproximativ 30X25X3 metri. Aceste elemente sunt apoi testate, măsurate, pre-asamblate, vopsite și depozitate în așteptarea urcării pe barjă pentru a fi transportate în 2021 pe poziție.

În afara celor 2 turnuri se mai execută lucrări la cele 2 blocuri de ancoraj ale podului și la viaductele de acces, acolo unde există autorizație de construire. În schimb, drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin ce totalizează peste 20 de km nu sunt autorizate nici până astăzi, deși contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult.

Dacă o autorizare în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei.

Solicităm Guvernului prin toate instituțiile abilitate din subordine să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp.”

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Sute de blocuri din București rămân fără apă caldă și căldură în următoarele zile, din cauza unor ”lucrări de reabilitare”
Sute de blocuri din București rămân fără apă caldă și căldură în următoarele zile, din cauza unor ”lucrări de reabilitare”

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti (CMTEB) anunţă, luni, că în următoarele zile vor fi făcute lucrări de reabilitare a sistemului de termoficare în mai multe zone din Capitală.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Probleme în București, la linia de metrou M1. Trenurile circulă cu dificultate. Care este motivul | FOTO & VIDEO
Probleme în București, la linia de metrou M1. Trenurile circulă cu dificultate. Care este motivul | FOTO & VIDEO

Probleme pe linia de metrou M1 din București. Trenurile care circulă spre stația Dristor 2 sunt oprite la Obor, iar călătorii sunt rugați să coboare și să meargă pe peronul celălat pentru continuarea călătoriei.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.