ANAF isi propune debirocratizarea procedurilor si modernizarea institutiei, prin implementarea popririlor electronice
ANAF a implementat poprirea electronica.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat vineri ca este functional sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice.
Prin intermediul acestui sistem, potrivit ANAF, este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie cat mai putin afectata.
”Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este realizat in baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Poprirea electronica are in vedere debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative, precum si modernizarea si eficientizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala”, se arata in comunicat.
Acest sistem asigura, potrivit Fiscului, comunicarea actelor de executare emise de catre organele fiscale centrale catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice, respectiv a adreselor de infiintare a popririi banilor si a deciziilor de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.
Obiectivele implementarii acestui sistem sunt, potrivit ANAF, scurtarea duratei de comunicare a actelor de executare, inclusiv cele emise ca urmare a incetarii masurilor de executare silita, reducerea costurilor de comunicare/operare pentru partile implicate si ridicarea masurilor de executare silita prin poprire in timp real.