"Black Friday în fiecare zi" pentru curieri, din cauza pandemiei. Până şi Poşta Română a investit
Pandemia a adus o creștere uriașă a comenzilor online. Curierii sunt mai solicitați decât în timpul campaniilor de Black Friday, chiar dacă firmele au mai angajat oameni.
Chiar și Poșta Română a investit masiv în curierat și a cumpărat o flotă de peste 700 de mașini.
La finalul anului, cifra de afaceri a companiilor din domeniu ar putea depăși 6 miliarde de lei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La începutul crizei sanitare, companiile de curierat au luat măsuri de protecție pentru angajați și intenționau să-și restrângă activitatea. Se temeau de posibile efecte negative ale situației de urgență.
Însă ce a urmat, a fost diametral opus. În aprilie, volumul de muncă pentru curieri a depășit vârfurile din perioada sărbătorilor de iarnă.
Volum cu 30% mai mare față de anul trecut
Cu alte cuvinte, acum este Black Friday în fiecare zi, dar fără timp de pregătire.
Cornel Morcov, chief commercial officer FAN Courier: ”Avem o creștere accelerată a volumelor pe care le transportăm, fiind cu 10% mai mult decât o perioadă de vârf, Black Friday și cu 30% decât volumele avute în aceeași perioadă a anului trecut”.
Așa că firmele de curierat au fost nevoite să recruteze oameni. Dacă în 2017 și 2018 erau 40.000 de angajați, până la sfârșitul anului vor fi cu 2.000 de mai mulți.
Angajați în curierat:
38.700 angajați 2017
40.700 angajați 2018
42.500 angajați 2020
sursa: KeysFin
Comenzile s-au înmulțit în Capitală, dar și în orașe mari ca Timișoara sau Iași, dar curierii au ajuns și în sate în care nu mai călcaseră până recent.
Radu Zlătianu, antreprenor marketing digital: ”Există și zona rurală, pe care noi nu am luat-o în considerare ca și curierat până acuma. Toți curierii nu prea făceau rural, mai rar, acum s-au înmulțit comenzile și de acolo”.
Poșta Română investește puternic pentru a intra pe piață
Și Poșta Română a decis să intre puternic pe această piață. Și-a cumpărat 700 de mașini noi.
Horia Grigorescu, directorul Poștei Române: ”Poșta Română nu este un jucător puternic, dar aspirăm să mergem în această direcție, mai ales că a crescut foarte mult comerțul online în România”.
În acest moment, 2.000 de firme transportă colete de toate felurile în România. Însă numai 10 contează cu adevărat, pentru că înseamnă aproape 80% din piață.
Dacă în 2009 cifra de afaceri ajungea la o jumătate de miliard de lei, anul trecut a depășit 5 miliarde de lei.
Pandemia a însemnat un nou salt important. În 2020, cifra de afaceri va ajunge la 6 miliarde de lei.
Roxana Popescu, consultant economic: ”Dacă în continuare se va păstra această limitare de mișcare și dacă în continuare anumite magazine vor fi închise, accesul la produse se va face tot printr-un serviciu de curierat”.
Livrarea produselor în orașele mari se face în 24 de ore. Firmele de curierat anunță că acest termen e respectat în 90 % din cazuri.