Actele de stare civilă vor fi digitalizate în 3 ani. Momentan, arhivele sunt pe hârtie
În lipsa unui sistem online, cetăţenii care vor să obţină un document de la Starea Civilă sunt nevoiţi să stea la cozi uriaşe.
Primăriile spun că funcţionarii trebuie să completeze alte zeci de hârtii ca să poată elibera un act. În acest haos birocratic, Guvernul vine cu un proiect de informatizare, care va fi gata abia peste 3 ani, cât va dura scanarea actelor, din arhive.
Funcţionarii de la starea civilă se îneacă, la propriu, în hârtii, pentru că statul a pierdut lupta cu tehnologia. Pentru un singur certificat de deces, un funcţionar trebuie să completeze şi zece acte, iar asta îi răpeşte peste 40 de minute. în condiţiile în care fiecare funcţionar are câte un calculator în faţă. Dar calculatoarele nu sunt unite într-un sistem unic, de unde instituţiile sau cetăţenii să aibă acces rapid la acte. Arhiva stării civile se păstrează pe hârtie, iar obţinerea unui dublicat presupune o vizită neplăcută la ghişeu.
Dan Popescu, viceprimarul sectorului 2: "Dacă s-ar uşura munca funcţionarilor noştri s-ar micşora timpii de execuţie. în aceeaşi perioadă de timp ar putea să execute mai multe dosare."
Dacă ar introduce o singură dată informaţiile în calculator şi nu ar mai scrie de mână zece acte, un funcţionar ar sta cel mult 10 minute la un dosar în loc de 40. Guvernul a anunţat că un sistem online la nivel naţional va funcţiona peste 3 ani.
Dacă sistemul va fi realizat, cetăţenii vor avea o semnătură electronică şi vor obţine online certificate de naştere, botez, căsătorie şi deces. Acestea vor putea fi păstrate şi pe telefon.
Arhiva electronică va costa 185 de milioane de lei, bani europeni. În total, ar trebui arhivate 75 de milioane de documente.
Sursa: Pro TV
Etichete: primarie, digitalizare, acte, certificate, adeverinte, starea civila, sistem informatic,
Dată publicare:
26-06-2018 19:06